Universal Music Sweden

Svenska Visual-Rockbandet Seremedy signar med Ninetone Records/Universal Music

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2011 13:08 CET

Seremedy är ett ungt visuellt rockband som siktar på att chocka den ensidiga monotona musikmarknaden i väst med sin androgyna och extravaganta look. De kombinerar sitt moderna Pop/Metal-sound med en tvåsidig syn på världen. En är tung, mörk och agressivt melodisk. Den andra är färgrikare och gladare.

Trots att bandet bara funnits i ett år har de redan hunnit med att spela i Ryssland och blivit ett populärt band på Japankonvent i Sverige, inkluderat UppCon i Uppsala och MeuwCon i Stockholm med galna signingssessioner liknande stora pojkbands. Den 15-åriga supertalang-gitarristen och låtskrivaren YOHIO pratar japanska och har varit i Japan tilsammans med sångaren SEIKE och träffat genrestorheter som KENZI(ANTI FEMINISM) och HIZAKI(Versailles).
Japansk media har redan uppmärksammat bandet med bl.a en feature i en av Japans största Visual Rock-tidningar "Cure" med låten "Bulletproof Roulette". Samplerskivan producerades av Visual Rocklegenden KENZI.

Debutsingeln "Bulletproof Roulette" släpptes 11 Mars över hela världen och följs av EP’n "Seasons will change" den 13 April.
Singeln ”Bulletproof Roulette” låg 1:a på Itunes Rocklista i helgen och Seremedy spelar på Klubben i Stockholm den 9/4.