Mikz (Danir Marketing)

SVENSKÄGDA THANDA VINNER WORLD TRAVEL AWARD FÖR 5:E GÅNGEN!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 10:12 CET

Thanda Private Game Reserve, som ägs av Christin och Dan Olofsson i Malmö, gläds åt att ännu en gång ha utsetts till The World's Leading Luxury Lodge på World Travel Awards stora prisutdelning. Det är utvalda yrkespersoner inom rese- och turismnäringen i hela världen som röstat och nu belönar Thanda med denna hedrande utmärkelse för sitt imponerande engagemang och den höga kvalitet man uppvisat de senaste tolv månaderna.

Den prestigefyllda ceremonin ägde rum den 30 november i Doha, Qatar, där Sphamandla Shabalala, chef för Thanda Safari Lodge mottog utmärkelsen inför en stor publik och internationella medier. Det är därmed femte gången i rad som Thanda tar hem priset vid World Travel Awards för att man konsekvent utmärker sig med exceptionella boenden, utmärkt service och ett varmt Zulu-välkomnande.

Beläget i hjärtat av Zululand, är Thanda kärnan i en förstklassig safari-upplevelse. Med 14 000 hektar spektakulär vildmark erbjuder man unika möjligheter att uppleva vilda djur i sin rätta miljö, samtidigt som man stödjer samhällsuppbyggnaden och bevarandet av djurlivet. Nyrenoverade Thanda Safari Lodge består av endast nio lyxiga boenden med otrolig utsikt över det omgivande reservatet. Vart och ett av dem har anslutande lounge och stort badrum. De har också halmtak, en upphöjd ”sala” (utomhusdäck), uppvärmd pool, samt en privat ”boma” för gemytliga måltidsupplevelser. Gästerna som bor här erbjuds en mångfald av aktiviteter – från ”Big Five”-turer och speciella bushvandringar, till fotosafari och landsbygdsturer för att uppleva zulu-kulturen. Allt för att ge gästerna en större upplevelse av Afrika.

Sphamandla Shabalala säger: "Vi är mycket stolta över att återigen utses till världens ledande ”Luxury Lodge”. Den eftertraktade utmärkelsen ger vår personal ett erkännande de verkligen förtjänar, för sin engagerade service och att de alltid ger det där lilla extra. Därför är det väldigt roligt att resebranschen belönar Thanda för den exceptionella, autentiska och minnesvärda upplevelse man får här. Som en av endast två ”Luxury African Safari Lodges” i den grupp av ansedda hotell som tillhör ”Leading Hotels of the World” (totalt cirka 430 hotell i världsklass), fortsätter Thanda att imponera gästerna – och får dem att återbesöka oss gång på gång."

20-årsjubilerande World Travel Awards grundades 1993 för att erkänna, belöna och fira spetskompetenser inom alla sektorer av turistnäringen. Den årliga prisutdelningen, som beskrivs som "Oscars" för den globala rese- och turistbranschen, är känd som den största och mest prestigefyllda inom resevärlden.

www.thanda.com

Mer om Thanda

Förutom Thanda Safari Lodge består reservatet av Villa Izulu, familjen Olofssons imponerande safariboende. Villan rymmer upp till tio personer och är tillgänglig att hyra vid förfrågan. Boendet inkluderar uppvärmd pool och en mycket vacker inhägnad trädgård som gör det här till ett utmärkt val för familjer. Dessutom får man tillgång till helikopterplatta, egen kock, butler och servitörer, samt sjukvårdspersonal, privat guide och ”tracker”. Villa Izulu är perfekt för kändisar eller andra gäster som önskar avskildhet och exklusiv, diskret lyx.

För gäster som söker en enklare safariupplevelse som minner om en svunnen tid, finns det mer rustika Thanda Tented Camp, som rymmer 15 tält och enklare pool, samt gemensam boma, lounge och bar.

Thanda är rikt på zuluhistoria och kulturen genomsyrar hela upplevelsen för besökaren. Det är Thandas långvariga och nära relation med lokalbefolkningen som gör vistelsen här exceptionell. Det stora åtagandet när det gäller bevarandet av djur- och växtliv är helt i linje med både lokala och nationella initiativ, och genom sina besök stödjer gästerna det fortsatta arbetet på reservatet. På så sätt säkras möjligheten att Thanda lever vidare och kan fortsätta ge besökare en unik och minnesvärd upplevelse för lång tid framöver.

För pressfrågor, vänligen kontakta:

Dan Olofsson, Danir AB, 0703792254