Ladbrokes

Svenskar tar hem amerikanska Grammys?

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 10:20 CET

Svenskar tar hem amerikanska Grammys?

Den 10 februari är det dags för amerikanska Grammy Awards att gå av stapeln på Staples Center i Los Angeles. Priser i inte mindre än 81 olika kategorier kommer att delas ut och det finns gott om svenskar bland de nominerade till priset.

Jörgen Elofsson är en av fyra låtskrivare bakom Kelly Clarksons ”Stronger (What doesn´t kill you)” som är nominerad i kategorin Årets Låt och som i nuläget ger 4.50 pengarna. Storfavoriter i den kategorin är killarna i Fun med sin hit ”We Are Young” som ger oddsen 2.20.

I kategorin Årets Danslåt kan det komma att bli en uppgörelse mellan två svenska akter. Där återfinns dels Swedish House Mafia med sin ”Don´t You Worry Child” som ger 5.00 gånger pengarna samt även Avicii med ”Levels” som i sin tur ger oddset 6.00. Favorittippad är dock Bangarangs ”Skrillex” som ger 2.10 gånger pengarna.

Max Martin och Shellback fortsätter sina smått otroliga framgångar med att nu nomineras i kategorin ”Record of the year” som går till produktionen av en låt. Detta för sitt arbete med Taylor Swift och ”We Are Never Ever Getting Back Together”.

Odds Grammy Awards 2013

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.