WorldVentures

Svenskarnas drömresor blir oftast inte av på grund av för högt pris

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2016 10:24 CEST

En undersökning om svenskarnas resvanor 2016 visar att de resor svenskarna drömmer om inte är vad de i slutändan bokar. Anledningen till det är priset. Detta var något som livsstilsklubben DreamTrips ville ändra på redan när de grundades för över tio år sedan i USA. Nu satsar de på den svenska marknaden.

En trendrapport över svenskarnas resvanor för 2016, som gjorts av resebolaget Resia och TNS Sifo, undersöker dels var i världen svenskar vill resa samt kartlägger vad svenskar söker för reseinformation på Google. Resultatet visar att svenskar googlar på äventyrliga och exotiska platser men bokar något helt annat och anledningen till det är just priset.

Det var även på de grunderna som Wayne Nugent och Mike Azcue startade företaget WorldVentures, med reseklubben DreamTrips, 2005 i USA. WorldVentures har en vision om att livet ska handla mindre om pengar och mer av det många av oss drömmer om, passion, äventyr och att ha kul. De vill ge människor med olika ekonomiska förutsättningar möjlighet att resa och uppleva. Medlemskapet i DreamTrips är som en livsstil.

Enligt Resias och TNS Sifos trendrapport är det viktigaste när svenskarna väljer resmål att det finns ett brett utbud av kultur, sevärdheter och restaurangupplevelser. Via DreamTrips får medlemmarna tillgång till paketupplevelser med exklusiva rabatter och erbjudanden på hotell och restauranger. Samtidigt träffar de andra medlemmar på resorna och lär känna människor från hela världen.

- Jag reser mer och billigare än jag gjorde innan jag blev medlem. Det är socialt och roligt. Det bästa med DreamTrips är att man får resa med människor i en sådan positiv miljö. Jag har bland annat rest till Las Vegas, Island och Bosnien på vinprovning. Det är så enkelt, bara att boka genom mobilapplikationen, säger Marina Asplund, 33 år från Stockholm som är medlem i Dreamtrips.

Sabina McDaid 45 år från Göteborg, säger:

- De resor jag och min son gjort med DreamTrips sedan jag blev medlem 2013 har jag tidigare bara kunnat drömma om. Jag har alltid velat resa till Florida och ta med min son till Disneyland, det fick jag chansen att göra i januari nu i år. En annan resa som vi gjorde var en kryssning som utgick ifrån Barcelona. Resan var åtta dagar med extra hotellnatt, frukost, transfer och en värdinna som fanns där dygnet runt. Där sparade jag in 17 000 kr till skillnad från om jag bokat bara resan genom ett annat resebolag, berättar Sabina.

Nghiep Luu, 21 år från Göteborg säger:

- Jag gick med efter att min flickvän visade mig konceptet. Hon hade rest över 45 gånger och jag blev nyfiken på hur hon kunde resa så ofta som student. Min första resa var till Prag, vi bodde på 18:e våningen på ett lyxhotell med fri tillgång till spa, frukost, buss- och båtturer med mera. Det bästa med Dreamtrips är vännerna man får i det sociala nätverket, det blir som en andra familj, berättar Nghiep.

För mer information, vänligen kontakta:

Steinar Husby, talesperson för DreamTrips i Sverige

steinar.husby@gmail.com

Om WorldVentures:

WorldVentures Marketing LLC, ett privatägt företag baserat i Plano Texas, är en global reseklubb som säljer medlemskap som ger ett stort utbud av livsstilsprodukter och upplevelser. Företaget använder sig av direktförsäljning med aktiva representanter och medlemmar i 29 länder. För mer information, besök www.worldventures.com eller www.dreamtrips.com