Aggressive Development AB

Svenskfranska Magasinet börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 07:09 CET

Club Suédois de Sud de la France och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Svenskfranska Magasinet till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

I Svenskfranska Magasinet - 76 sidor - läser du bland annat om fransk kultur och historia, politik, samhälle, rättsfrågor, ekonomi, intressanta personer och spännande platser. Inspirerande läsning för dig som bor, har bott eller vill bo i Frankrike eller som tycker om att semestra i denna sköna del av världen. I varje nummer tips om det goda livets mat och vin, fastighetsmarknad och resmål, skola och utbildning... En tidning för alla åldrar - för Dig med intresse för Frankrike.

"Vi är mycket glada att Svenskfranska Magasinet vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/svenskfranska-magasinet

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 20 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.