Business in Heart

Svenskt affärsnätverk ynglar av sig i Tokyo

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2013 08:49 CET

Nu får affärsnätverket Business in Heart en kusin i Tokyo.

En grupp japanska affärskvinnor startar nu ”Next in Heart” – direkt inspirerade av svenskorna.

– Vi är mycket hedrade över att få en nätverkskusin i Tokyo, säger Anna Fagerström, delägare i Business in Heart.

Det var den 24 oktober som en grupp kvinnor i ledande positioner vid Tokyobaserade Next Co Ltd besökte Business in Hearts Södermalmsgrupp i Stockholm. Next Co Ltd är Japans motsvarighet till svenskarnas Hemnet, en sajt som samlar information om lägenheter och hus som är till salu.

– Det är ett fantastiskt tillfälle att utbyta erfarenheter med svenska kvinnliga entreprenörer och uppleva hur ni använder affärsnätverkande för att främja kvinnor i yrkeslivet, sade projektledaren Reiko Fujikawa i samband med besöket.

Och japanskorna fick tydligen mersmak. Ett par veckor efter besöket kom ett mejl Yuko Akiyama vid Next i Tokyo:

”Vi blev väldigt inspirerade av er grupp och har beslutat att starta nätverksmöten för kvinnor i vårt företag. Och vi skulle vilja kalla oss 'Next in Heart'.”

”Next” efter företagets namn och ”in Heart” som i Business in Heart.

Ladda ner bild

Kontakt och mer info: Anna Fagerström, kommunikationsansvarig, Business in Heart, 0707 95 26 26, anna@businessinheart.se

Business in Heart är ett affärsnätverk för kvinnor. Verksamheten syftar till att förändra, förbättra och förenkla deltagarnas affärer och karriärer genom nätverksteknik, föreläsningar, utbildningar och mingelevent. Nätverket, som vänder sig till både företagare och anställda, har för närvarande grupper i Stockholm, Uppsala och Göteborg. Se video om Business in Heart (3 min).

Varför är du med i affärsnätverket Business in Heart? from Business in Heart on Vimeo.