Hypezoo AB

Svenskt företag i final i Europeisk startup-tävling

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 11:15 CEST

Den svenska sajten Hypezoo.se, en sökmotor för kommande produkter, har tagit sig till final i Seedcamp - en av Europas största startup-tävlingar. Seedcamp är en tävling där nystartade företag sammanförs med erfarna mentorer och investerare. Sedan början av januari har deltävlingar arrangerats i åtta länder där över 160 företag kämpat om en av de 23 finalplatserna i London den 13-17 september. Av dessa vinner upp till sju företag som får en investering på 50 000 euro och tre månaders intensivcoachning i London.

“Det känns spännande att vara i final i en internationell och välrenomerad tävling som Seedcamp.“ säger Daniel Hasselrot, grundare av Hypezoo. “Det visar att vår affärsidé är konkurrenskraftig även i ett europeiskt perspektiv.”

På Hypezoo.se kan man söka på kommande produkter som presenteras på en tidslinje. De produkter man är intresserad av kan man välja att bevaka för att få reda på när de finns att förbeställa och köpa. För närvarande erbjuder tjänsten möjlighet att söka inom följande produktkategorier: spel, mobiltelefoner och kameror. Fler kategorier är på gång.

"Det finns otroligt mycket information och rykten kring kommande produkter på nätet i form av blogginlägg, forumtrådar och nyhetsartiklar. Vår ambition är att sammanställa detta informationsflöde och göra det lättillgänglig för våra användare." säger Daniel Hasselrot.

Nästa vecka bär det alltså av till finalen. Följ Hypezoo’s deltagande på Facebook och Twitter.

För mer information, kontakta gärna:
Daniel Hasselrot, Grundare, Hypezoo
E-post: daniel.hasselrot@hypezoo.com

Seedcamps hemsida: http://www.seedcamp.com
Pressrelease för seedcamp: http://blog.seedcamp.com/2010/09/seedcamp-week-finalists-for-2010.html

Hypezoo är en sökmotor för framtida produkter och deras release-datum. Företaget grundades 2009 av tvillingarna Tobias och Daniel Hasselrot som tidigare arbetade som utvecklingschef på PriceRunner respektive arkitekt och team lead på Polopoly. Förutom själva webbtjänsten samarbetar Hypezoo även med bloggar och tidningar såsom Feber.se och M3 där deras läsare kan bevaka produkter de skriver om och bli meddelade när dessa släpps. För mer information se http://Hypezoo.se