Ladbrokes

SVENSKT I TOPPEN I KILLARNEY

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2010 15:03 CEST

Henric ”Globas” Björnström ligger tvåa i Ladbrokes Irish Poker Festival inför dag 2 som börjar idag. Henric har lyckats att bygga sin startstack som var 15000 marker upp till 107500. Det är 295 spelare kvar av de 630 startande.

Med ett förstapris på hela €75000 finns det många som vill sätta käppar i hjulet för den svenska ledaren men Globas har spelplanen klar.

”Jag har ett ganska bra bord och en mycket bra tableimage från gårdagen. Spelarna här har varit milt sagt speciella än så länge så förhoppningarna är givetvis höga. Samtidigt vet jag hur det är med turneringar, mycket kan hända på väldigt kort tid så första målet blir först och främst att ta mig in i pengarna men givetvis hade en topp placering varit en höjdpunkt i pokerkarriären.” Säger Globas.

Globas har varit yrkesspelare i flera år men har varvat ner sedan han blev pappa för 3 år sedan och är väldigt jordnära och påpekar flera gånger att även om han inte vinner här i Killarney så har han redan vunnit högvinsten - sin familj.

”Globas är en riktig legend inom Ladbrokes så det var med stor glädje jag emottog nyheterna om hans framgångar. Nu håller vi verkligen tummarna och önskar ett stort lycka till till både Globas och de resterande svenskarna!” Säger Andreas Gillberg, Sverigechef på Labrokes

Live uppdatering finns att följa på: http://ladbrokeslive.com

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com