WALK IN TOWN AB

Svenskt modeföretag ska med nya idéer erövra världen

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 09:11 CET

Det svenska modeföretaget WALK. IN. TOWN är aktuellt med sin senaste väskkollektion.

- Våra axelväskor och träningsbagar pryds av seriedrottningen Modesty Blaise. Hon står med "självständighet", "självförtroende" och "beslutsamhet" för flera nyckelord som WALK. IN. TOWN kan identifiera sig med, säger företagets presstalesman Joakim Fröberg.

Visionen för WALK. IN. TOWN är i förlängningen att kunna erbjuda kollektioner, som präglas av hög kvalité och korta serier, till återförsäljare och slutkunder över hela världen.

- Vi tänker inte ligga på latsidan eller hålla in hakan. WALK. IN. TOWN ska ge företräde åt nya idéer och sätt att leka med begreppet "mode". Vi ska inte bli en kopia av föregångare, vi ska med vårt sätt att agera komma med injektioner som är utmaningar åt nyfikna människor, menar Fröberg innan han avslutar:

- De intressenter som köper våra produkter idag kan stoltsera med att ha en limiterad WALK. IN. TOWN-produkt från tiden innan företaget fick sitt stora genombrott.

WALK. IN. TOWN är ett svenskt modeföretag som designar, producerar och säljer skor, väskor och andra modeaccessoarer med originellt och attitydrikt utseende. Vi har licens för flera starka och välkända seriefigurer.

WALK. IN. TOWN ska ge företräde för nya idéer och sätt att leka med begreppet mode

Shop/site: www.walkintown.com

Facebook: www.facebook.com/pages/WALK-IN-TOWN/223413191027991