Exportrådet

Svenskt rekorddeltagande på BioFach

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2007 15:37 CET

15 svenska företag ställer ut på den tyska ekologiska mässan BioFach, varav åtta företag i den svenska nationsmontern som Exportrådet arrangerar.

Det är fler svenska företag än någonsin tidigare. BioFach går i Nürmberg, Tyskland den 15-18 februari. Förregistreringarna till mässan tyder på ett rekordstort intresse även på besökssidan.

- BioFach är världens största mässa för ekologiska produkter. Mässan har ett enormt stort utbud av ekologiska varor. Dessutom går den av stapeln på den mycket viktiga tyska marknaden. Marknaden för ekologiska produkter har en stor potential, säger Nina Ekstrand ansvarig Exportrådet Livsmedel.

I den svenska montern, som arrangeras av Exportrådet branschsatsning Livsmedel, ställer följande företag ut: Berte Qvarn, Björnekulla Fruktindustri, Dafgård, Garbo Food, Lantmännen Lantbruk, Polarica, Sia Glass och Västkustfilé. Läs mer om företagen: http://www.swedishtrade.se/BioFach-07/DocFile/lierdeltagare_1517f8be-375c-4b13-8d8b-63db2a29aacb.pdf

-------------------------------------------------------------

För mer information om BioFach i Nürmberg 15-18 februari se www.biofach.de

Den svenska montern är placerad i Hall 1, booth 1-222

För ytterligare information kontakta:

Nina Ekstrand, ansvarig Exportrådet Livsmedel, tel 08-588 660 27, 0708-83 85 69

Helena Olsson, informatör Exportrådet, tel 08-588 660 77, 0708-81 86 93

Exportrådet är en resurs för alla svenska företag som vill göra internationella affärer. Vi har lång erfarenhet av internationell affärsutveckling och finns på plats i mer än 40 länder med 500 anställda. Exportrådet ägs av staten och näringslivet och omsätter cirka 500 miljoner kronor.

Bifogade dokument
Mer info om de svenska företagen (391 KB)