Popyoular AB

Svenskt teknikbolag gör det ännu lättare att hitta de bästa filmerna i Telias videobutik

Pressmeddelande   •  Dec 22, 2011 15:09 CET

Med Popyoular kopplas betyg och citat från tusentals kritikerrecensioner ihop med filmutbudet i Telias videobutik i TV-boxen. Kunder som letar runt i videobutiken med fjärrkontrollen ser hur recensenter från källor i in- och utland har betygsatt en film. För många filmer visas dessutom korta, relevanta citat från recensionerna.

Popyoular kommer även användas till att skapa kategorier och topplistor baserade på betyg och recensioner.

- Det finns tusentals filmer i vår videobutik. För oss är det alltid viktigt att göra det lättare för kunderna att hitta rätt film, så snabbt som möjligt. Popyoular är ett spännande verktyg som automatiskt berikar vår tjänst med information som är viktig för många av våra kunder säger Kent Jonsson, konsumentmarknadschef på Telia.

- För oss ger avtalet med Telia en möjlighet att visa varför vi tror så mycket på att koppla ihop digitalt innehåll med relevanta kritikerrecensioner. Dels eftersom en fjärrkontroll-baserad tjänst tjänar extra mycket på smarta lösningar för att hitta rätt, och dels eftersom Telia är en så central spelare på IPTV-marknaden säger Jörgen Eng, VD för Popyoular AB

Popyoular är en teknisk plattform som integreras av kunderna via ett API. Per idag finns ca 150.000 film- och skivrecensioner tillgängliga.

Popyoular AB grundades 2010 i Stockholm. Popyoular levereras sedan tidigare till SF Anytime i hela Norden, musikstreamingtjänsten WiMP i hela Skandinavien, EMI Nordic samt den norska musikstreamingtjänsten Beat.