Alldo Group Sweden AB

Svensktillverkade fotoramar

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2013 08:59 CET

Under våren 2013 kommer vi att kunna erbjuda en serie lite finare svensktillverkade fotoramar. Alla modeller kommer att tillverkas i furu från svenska skogar förutom de i ädelträ. Anledningen till detta är att det är svårt och dyrt att tillgå bra virke från svenska skogar. Ekramarna är t.ex. amerikansk vit Ek. Det här gör att den stora delen av dessa fotoramar blir ett bättre miljöval än importerade ramar. Då frakt och transport av såväl material och färdiga produkter enbart kommer att ske inom Sverige.

För de som jobbar med inredning, design, möbler eller t.ex. homestaging, kommer detta bli ett välkommet tillskott. Du kommer hitta modeller som passar all typ av inredning och miljö. Oavsett om det är hem, hus, arbetsplatser eller offentliga miljöer. Allt från patinerade ramar, exklusiva, romatiska till stilrena och moderna fotramar.

Till att börja med kommer vi se strax över 30 modeller i 10 olika storlekar vardera. Storlekarna har också anpassats för utskriftsstorlekar. Med datorns intåg och fotoskrivare i de svenska hemmen har efterfrågan på dessa storlekar från skrivare ökat hela tiden. Det här gör att utbudet kommer att bli stort och tillgodose de flesta behov av en ram.

Det var länge sedan en ny serie med svensktillverkade ramar visades upp för den svenska marknaden och vi är mycket glada att kunna göra detta inom kort. Under tiden finns ett tillfälligt galleri att se här.

För mer information och frågor, kontakta oss på 019-22 80 30

Alldo är ett litet och flexibelt företag beläget strax utanför Örebro. Vår vision är att leverera kvalitetsjobb och kvalitetsprodukter. I vår ständiga jakt på leverantörer av kvalitetsprodukter, hoppas vi att ständigt kunna erbjuda nya och spännande produkter.