Tycero

Svenskutvecklade barnspelet Kul för barn får en uppföljare

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2014 08:04 CET

Med flera olika varianter av pussel, fin grafik och olika svårighetsnivåer övar barnen både på motorik och problemlösning - och har dessutom kul under tiden. Gränssnittet är framtaget med fokus på att det ska vara lätt för barnet att använda. Pusselbitar placeras enkelt ut genom att dra dem på plats med fingret.

När en pusselbit placeras eller när ett pussel är klart så får barnet lyssna på ett passande ljud. Det kan vara allt från ljudet av en råmande ko till en sportbil eller ett rytande lejon. När ett pussel är klart belönas barnet med applåder och stjärnor som man samlar på.

Första appen "Kul för barn" blev utsedd av Apple att hamna i rampljuset och klättrade då in på topp 5 i App Store.

Mer information, bilder och film från spelet finns här: http://kulforbarn.se/Funforkidspuzzles

Pressmaterial finns att ladda ner här:  http://kulforbarn.se/press

Tycero AB ligger bakom spelserien "Kul för barn" som är en samling lärorika och roliga appar för barn i småbarnsåldern. Våra appar innehåller allt från pekböcker till pussel och roliga och kluriga småspel. Självklart innehåller apparna inga köp inuti och saknar reklam från tredjepart. Alla appar finns både till iPhone och iPad.

Tycero ligger även bakom tjänster så som Smartbudget, Bankbetyg, Smartkalkyl och Smartränta.