Svenskt Näringsliv

Sverige, euron och tillväxten

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2003 11:47 CEST

Vad betyder euron för tillväxten i Sverige och hur ser framtidsutsikterna egentligen ut? Det diskuteras på Svenskt Näringslivs seminarium "Sverige, euron och tillväxten" under Almedalsveckan i Visby.

Svenskt Näringslivs chefekonom Stefan Fölster presenterar en ny rapport om hur euron påverkar tillväxt och sysselsättning.

Därefter följer en paneldiskussion med Signhild Arnegård-Hansen, grundare av Svenska LantChips AB, Mariana Burenstam Linder, styrelseledamot i Säki, Klippan och Turnit samt fd vice VD i SEB, Wanja Lundby-Wedin, LO-ordförande, Karin Rudebeck, statssekreterare Finansdepartementet och Stefan Fölster, Svenskt Näringsliv.

Moderator är Karin Andersson, SVT.Tid: Onsdag 9 juli, 09.30 – 11.00 (kaffe och smörgås serveras från 09.00)Plats: Högskolan i Visby, sal B25B27 (ingång huvudentrén)Varmt välkomna!

För mer information kontakta: Pär Henriksson, par.henriksson@svensktnaringsliv.se eller tfn 070-266 30 93