Svenska Rugbyförbundet

Sverige möter Schweiz på Tunavallen

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2007 09:23 CET

Landslag. Den 5 maj spelar Sverige mot Schweiz på Tunavallen i Eskilstuna. En match som ingår i European Nations Cup och är Sveriges fjärde match. Den 14 april möter Sverige Serbien borta. Tunavallen byggdes om för ca: 4-5 år sedan och har idag en publik kapacitet på 7,800. Planen saknar löparbanor vilket gör att publiken kommer närmare spelet.

I samband med landskampen arrangeras en TAG-rugbyfestival för skollag. TAG-festivalen genomförs på Parken Zoo badet ca 5-10 minuters promenad avstånd från Tunavallen. TAG-festivalen är öppen för skollag från övriga Sverige och ett utmärkt tillfälle för rugbyföreningar med skolnätverk att göra något extra. Ytterligare information kommer inom kort, om hur anmälningen till TAG-festivalen går till.

Svenska Rugbyförbundet planerar att i samarbete med SJ köra ett rugbytåg från Stockholms central till Eskilstuna C som ligger på ca 4-5 minuters promenadavstånd från Tunavallen och tillbaka till Stockholm C efter matchen. Förutsättningarna är att vi säljer 250 biljetter, för att vi bokar tåget, säger Per Gjörloff, Sv. Rugbyförbundet. Mer information om pris och anmälning kommer nästa vecka.

Armenien vs Schweiz 16 - 29
Schweiz vs Serbien 30 - 9