Ladbrokes

SVERIGE STÅR EMOT EN TYSK RIVSTART?

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 16:11 CET

Kommer ni ihåg våra två senaste möten mot Tyskland? 24:e juni 2006 17.12: Tyskland har precis gjort 2-0 i VM Kvartsfinalen redan i den tolfte minuten. 16:e augusti 2006 20.53: Tyskland har precis gjort 2-0 i en träningslandskamp redan i den åttonde minuten. Det är milt sagt viktigt att det ”nya landslaget” är på tårna när domaren blåser igång matchen på onsdag.

Tyskland är en större fotbollsnation än Sverige och är favoriter trots att de spelar på bortaplan. 2,20 gånger pengarna får man om man spelar på Tysk vinst medan man får 2,80 gånger pengarna om man spelar på Svensk seger. Lika spelas till 3,20 gånger pengarna. Matchen är viktig för svenskarna som fick dyngstryk av Holland senast och det är nu viktigt att den fina starten vi haft under Erik Hamrén inte var en tillfällighet utan att vi har ett lag att räkna med.

”Klarar vi hålla nollan första femton minuterna vinner vi matchen. Och det är på tiden, jag får kalla kårar när jag tänker på Tyska fotbollslandslaget. Jag ser framför mig hur vi blev utskåpade i VM för 4 år sedan. 2-0 efter 12 minuter och en skadeglad domare som flinande visar ut Teddy Lucic redan i den 35:e minuten. Även om det bara är en träningslandskamp så är detta så mycket mer för mig, låt bilden på domaren Carlos Simon försvinna från min näthinna. Kom igen nu Sverige visa vart skåpet ska stå!” Säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef

Aktuella odds:

Ryssland - Belgien  1,57  3,50  5,00
Argentina - Brasilien  2,37  3,20  2,60
Bulgarien - Serbien  2,50  3,20  2,50
Egypten - Australien  2,25  3,00  2,87
Danmark - Tjeckien  2,10  3,20  3,00
Holland - Turkiet  1,40  3,75  7,00
Rumänien - Italien  3,00  3,20  2,10
Sydafrika - USA  2,25  3,20  2,75
SVERIGE - Tyskland  2,80  3,20  2,20
Slovenien - Georgien  1,44  3,75  6,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

Bild tagen från bild.de

___________________________________________________________