TrueSec AB

Sverige starkt representerat vid årets största IT-event

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 13:13 CET

TechEd, ett världens största evenemang för IT-Proffs och utvecklare, arrangeras varje år av Microsoft. Konferensen inleds med 13 exklusiva Pre-conference sessioner där Sverige finns representerade i form av fem noga utvalda talare.

Datum och plats för årets kanske största IT-konferens har nu offentliggjorts. Den 3-6:e juni går TechEd North America 2013 gå av stapeln i New Orleans, USA, och TechEd Europe kommer att ske den 25-28:e juni i Madrid, Spanien. Evenemanget för IT-proffs som är intresserade av eller arbetar med Microsoft-produkter där deltagarna kan ta del av tekniska föreläsningar och utbildningar med de främsta experterna inom respektive område, för att lära sig om nyheter och de senaste produkterna.

I år kan Sverige stoltsera med att flera svenska experter har blivit exklusivt utvalda att tala vid totalt 13 Pre-conference sessioner, däribland finns tre av TrueSec:s konsulter Marcus Murray, Hasain Alshakarti och Mikael Nyström. Med teknikglädje och passion kommer de att dela med sig av sin kunskap och erfarenheter direkt hämtade från verkliga scenarier. Experterna finns även på plats som talare under MMS, Dustin Expo med mera och är utnämde med titeln "Microsoft Most Valuable Professional".

Läs mer om sessionerna för:

TechEd Europe, 25-28 juni I Madrid, Spain
TechEd North America, 3-6 juni i New Orleans, USA.

TrueSec AB är ett av Sveriges främsta expertbolag inom avancera IT-säkerhet, infrastruktur och utveckling.

TrueSec har samlat några av Sveriges mest framstående experter med spetskunskaper inom IT-säkerhet, IT-infrastruktur och Utveckling för att kunna erbjuda helhetslösningar, hålla i work-shops och utbildningar för företag och myndigheter med högt säkerhetsfokus.

TrueSec AB är dotterbolag till Wintel Group, där även bolagen TrueSec Inc.,AddLevelUC Aware samt LabCenter Sverige AB ingår.