Great Place to Work® Sverige

Sveriges Bästa Arbetsplatser 2012 - Trygghetsstiftelsen 7:e plats Små organisationer

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 11:03 CET

Trygghetsstiftelsen utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser

För andra året i rad har Trygghetsstiftelsen utsetts till en av Sveriges tio bästa arbetsplatser bland mindre organisationer. Great Place to Work Institute utser varje år landets bästa arbetsplatser, baserat på medarbetarnas relation till sitt arbete, ledningen och varandra. Vid en ceremoni i Stockholm den 15 mars presenterades Trygghetsstiftelsen och de andra vinnarna av Sveriges bästa arbetsplatser 2012.

Trygghetsstiftelsen klättrade från förra årets åttondeplacering till plats sju bland små organisationer (20-49 anställda).

- Det mest utmärkande i vårt resultat är den stolthet som medarbetarna känner för sitt arbete och det sätt som vår verksamhet stöttar människor till nya jobb och bidrar till samhällsnyttan. Vi jobbar mycket målmedvetet med medarbetarfrågor och med att utveckla våra arbetsprocesser och vår arbetsplats. Att få en utmärkelse som denna är fantastiskt roligt och ett kvitto på att vi lyckats förena vårt viktiga uppdrag med en god intern kultur, säger vd Caroline Söder.

Trygghetsstiftelsen är en aktör och samverkanspartner i statens omställningsarbete. Stiftelsens övergripande mål är att våra kunder ska ha ett nytt arbete eller en annan lösning så snart som möjligt innan uppsägningstidens slut. Under 2011 fick drygt 8 av 10 kunder en lösning innan uppsägningstidens slut.

- Vi ser ett gott internt arbetsklimat som en förutsättning för att lyckas nå så fina resultat för våra kunder, säger Caroline Söder.

För mer information kontakta:

Caroline Söder, vd Trygghetsstiftelsen, tel: 08-613 14 31, caroline.soder@tsn.se.

Trygghetsstiftelsen är en aktör och samverkanspartner i statens omställningsarbete. Vi erbjuder övertaliga eller uppsagda stöd på vägen till ett nytt arbete, myndigheter råd och stöd i omställningsprocessen och är en mötesplats för kunskaps- och erfarenhetsutbyte i omställningsfrågor. Stiftelsen bildades av parterna på den statliga arbetsmarknaden 1990 och vårt stöd erbjuds till Sveriges 250 myndigheter och 250 000 anställda. Mer information finns på www.tsn.se.

Great Place to Work® Institute, Inc. är ett undersöknings- och managementkonsultföretag, med huvudkontor i USA och med ett antal dotterbolag världen över. Vi arbetar med att utveckla arbetsplatser och organisationer. Företaget är verksamt i mer än 40 länder i hela världen och har cirka 400 anställda.

Mest kända är vi för vår lista Fortune 100 BEST och Sveriges Bästa Arbetsplatser.Läs mer på www.greatplacetowork.se