One37

Sveriges bästa bar koras på Café Opera - Delomgång 2

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 16:45 CEST

Cocktailkampen 2013 avgörs i sedvanlig ordning på anrika Café Opera i Stockholm. Tävlingen startade den 14 april. Lottning har skett för vilken söndag respektive bar skall tävla. Varje gruppomgång kommer att ha ett förutbestämt varumärke. Cocktailkamp 2013 kommer att bestå av 4 deltävlingar och 1 final. Vinnaren i varje deltävling går till finalen. Det kommer även delas ut 2 wild cards från juryn som kommer att vara med och göra upp om första priset. I del omgång 1 gick Häktet ut som segrar och vidare till final.

Denna vecka tävlar följande krogar: Nosh & Chow, Lokal, Nobis Guldbar, Grodan, Tures, Ambassadeur, Svartengrens, Godot och Juiceverket.

Tävlingsmomenten 2013:- Creative Cocktail-   Kreativitet, balans mellan smakerna och nyskapande?
- Speed & skill pouring
- Kan du vara snabb och hälla rätt samtidigt?
- Bransch kunskap –
Vad kan du om branschen?

Schemat för Cocktailkampen 2013 ser ut på följande sätt:

Sön 14 April  - Gruppomgång 1 – vinnare Häktet.

Sön 21 April -  Gruppomgång 2

Sön 28 April  - Gruppomgång 3
Sön 5 Maj  –    Gruppomgång 4
Sön 12 Maj – FINAL

För mer information kontakta Micke Trygg på Mikael.Trygg@pernod-ricard.com

Om Café Opera & Nobiskoncernen

Café Opera är Sveriges mesta nattklubb, med oändliga möjligheter för fester, middagar och företagsevents i helt unika restauranglokaler från 1895. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom stjärnkrogen Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Hotel J, Nobis Hotel och Hotel Skeppsholmen, och flera andra spännande mötesplatser.

Vad kan one37 göra? Vad kan vi inte göra? Namnet one37 kommer från Lukas 1:37 i Bibeln där det står ”Nothing is impossible”, det är vårt motto! one37 tillhandahåller skräddarsydda event och PR lösningar för företag och privatpersoner.