Chalmers Innovation

Sveriges bästa reception – finns på Chalmers Innovation!

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 09:00 CET

I hård konkurrens blev Chalmers Innovation i Göteborg vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen Sveriges bästa reception 2011. - Vi är fantastiskt glada och stolta över att Chalmers Innovation har blivit utsedda till att ha Sveriges bästa reception, säger Andrzej Brud VD på Chalmers Innovation.

Sveriges bästa reception presenterades under en galakväll den 17 november i 3:s lokaler i Stockholm. Bland övriga pristagare återfanns International IDEA på andraplats och på tredje plats Söderberg & Partners.

Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck lyder en gammal sanning vilket är grunden för den tävling som pågått under hösten. Uttrycket gäller i allra högsta grad för en reception som ofta är en blivande kunds första kontakt med ett företag. Tävlingens syfte är att lyfta fram receptionisterna som gör skillnad för hur företag upplevs.

- Det är Elina Vestin:s förtjänst som ansvarar för receptionen och med sitt äkta engagemang, energi, kreativitet och glädje har skapat reception som uppskattas av våra kunder. Grattis Elina, vi är mycket glada att du jobbar hos oss, säger Andrzej Brud. Vi är också självklart jätteglada för de fantastiska priser som Elina får med sig i och med vinsten, fortsätter han.

Det är i receptionen man får det första intrycket av ett företags kultur och sammanhang. Det genuina intresset för människor avspeglas i alla delar av Chalmers Innovations verksamhet.

- Mitt jobb är att finnas till hands för alla och den här tävlingen har gett alla chansen att visa att de även finns till hands för mig. Jag längtar till att få åka till jobbet på måndag och dela med mig av glädjen, säger Elina Vestin, receptionist på Chalmers Innovation direkt efter mottagandet av utmärkelsen.

Efter tre olika tävlingsmoment – från företagets egen motivering, till röstning och ett juryutlåtande står Chalmers Innovation som vinnare, med motiveringen:

” Första intrycket är viktigt och det lever man här. Denna reception visar i minsta detalj att man verkligen värderar kontakten med kunder och att få medarbetarna att känna sig unika och uppskattade. Den kombinationen gör att förstapriset i Sveriges bästa reception 2011 går till Elina Vestin på Chalmers Innovation.”

Förutom äran, belönas Chalmers Innovation som vinnande företag även en mobil växel från 3 kostnadsfritt under två år.

För mer information:

Andrzej Brud, VD Chalmers Innovation, andrzej.brud@chalmersinnovation.com, +46-(0)703-20 63 36
Kalle Eliason, marknadschef företag, 3, kalle.eliason@tre.se, +46 (0)735-43 85 88
Linda Kardell, PR-ansvarig, 3, linda.kardell@tre.se,  +46 (0)735-33 70 75

Mer om Chalmers Innovation

Chalmers Innovation identifierar, utvecklar och finansierar teknikbaserade tillväxtföretag. Sedan starten 1999 har de varit med och startat 102 företag. Företagen hade under 2010 en total omsättning på 415 miljoner kronor och 415 anställda. Tillsammans har det under åren totalt investerats 1,37 miljarder kronor i dessa bolag. De här resultaten gör att Chalmers Innovation idag är Sveriges ledande idéinvesterare och företagsinkubator. Chalmers Innovation är utvald att ingå i regionala samt nationella inkubatorsatsningar från Innovationsbron och Västra Götalandsregionen. Läs mer om Chalmers Innovation på www.chalmersinnovation.com