moreSale International AB

Sveriges bästa rimmare kvar på tronen

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2010 09:09 CET

Nu är det klart, Kjell Holmgren har i hård konkurrens blivit utsedd till Sveriges bästa rimmare 2009, därmed behåller han titeln från 2008. Totalt deltog drygt 292 personer i rimtävlingen "Sveriges bästa rimmare 2009". Tävlingen ägde rum i den populära Rimstugan på nätet: Rimstugan.se

Vem är Kjell Holmgren?

Jag är en 68-årig pensionär och bor i norra Sverige i en liten by som heter Lögdeå, vid E4 mitt mellan Örnsköldsvik och Umeå.

Hur har du blivit så duktig på att rimma?

Jag har egentligen aldrig rimmat så mycket förrän fram till för ett tiotal år sedan då mina döttrar tvingade mig att förse julklapparna med rim. Då märkte jag att jag också kunde få till en del rim och på den vägen är det. Jag har märkt att det mycket är fråga om träning, talangen har jag väl fått i arv från döttrarna.

Hur upptäckte du Rimstugan?

Den ena av mina döttrar vann titeln Sveriges bästa rimmare 2007. Det är genom henne som jag har kommit i kontakt med Rimstugan.

Kjell uppmärksammad av SVT

Innan jul gjorde Västerbottensnytt ett reportage med Kjell, reportaget i sin helhet kan du se här: http://svt.se/2.33919/1.1824857/kjell_ar_bast_i_landet?lid=senasteNytt_1765014&lpos=rubrik_1824857

För mer information om Rimstugan besök: http://www.rimstugan.se

Alla Kjells tävlingsrim finns att läsa via nedanstående länk:

Vill du komma i kontakt med Kjell, "Sveriges bästa rimmare 2009".
Maila: kjell.e.holmgren@gmail.com

Vill du komma i kontakt med Johan Lundqvist, initiativtagare till Rimstugan.
Maila: info@rimstugan.se