Ladbrokes

Sveriges färger är gulsvarta

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2007 11:28 CEST

Det står mellan AIK och Elfsborg i Allsvenskans slutspurt. Båda lagen spelas till oddset 4,00 för vinst. AIK har värvat bra efter sommarvilan och är det formstarkaste laget för tillfället.

Ett lag som överraskat positivt är Göteborg som spelades till 21,00 gånger pengarna innan säsongen och som nu endast spelas till oddset 6,00. Trots försäljningen av skytteligaledaren Marcus Berg fortsätter de att vinna och med kanske årets värvning i Tobias Hysen kan man givetvis inte räkna bort Änglarna i höst.

Halmstad har lekt av sig. En tunn trupp och en blytung skada på en av Allsvenskan bästa målvakter tror vi leder till att Halmstad inte räcker ända fram.

”Summa summarum tror vi alltså att det blir en gulsvart kamp mellan landsortens Elfsborg och storstadens AIK när säsongen skall summeras” säger Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef.

Aktuella odds

Elfsborg 4,00
AIK 4,00
Djurgården 6,00
Göteborg 6,00
Helsingborg 8,00
Malmö FF 10,00
Kalmar 15,00
Halmstad 17,00
Hammarby 17,00
GAIS 101,00
Gefle 251,00

För fler odds och marknader:

www.ladbrokes.com

Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-407 64 46, +46-708-710 422, nicklas.kulti@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes har dryga 2,5 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.