Right Thing united

Sveriges första bok om hur du når framgång på LinkedIn

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 09:05 CET

LinkedIn är världens största professionella kontaktnät. Mer än 200 miljoner medlemmar i 200 länder använder verktyget för att gynna sin karriär, öka sin försäljning och underhålla sitt kontaktnät. I Sverige har över en miljon yrkesverksamma skapat en profil på LinkedIn, men de flesta har en närvaro utan något egentligt engagemang. Boken “Nå framgång på LinkedIn” syftar till att råda bot på detta.

“Nå framgång på LinkedIn” är den första svenska boken i sitt slag och guidar på ett enkelt och handgripligt sätt läsaren igenom såväl förhållningssätt som agerande för att optimera LinkedIn-närvaron. Inte minst lägger boken vikt vid det kontinuerliga arbetet för att skapa nya möjligheter för både karriär och affär.

Henrik Björklund, författare till boken och VD på kommunikationsbyrån Right Thing united säger:

- Jag arbetar i en bransch där det är viktigt att bygga och bibehålla förtroenden. LinkedIn ger mig information om både personer och företag, jag hittar även sätt att nå potentiella kunder, leverantörer, samarbetspartners eller anställda som gör att ett första möte blir mer personligt.

LinkedIn används bland annat av de som är intresserade av att särskilja sig på arbetsmarknaden, vill hålla kontakt med före detta kollegor, nå personer utanför sitt befintliga nätverk eller utforska nya kundgrupper. Det är också här du som arbetssökande bör befinna dig om du vill ta del av de dolda jobb som utgör 80% av arbetsmarknaden idag.

Henrik fortsätter:

- För privatpersoner är det viktigt att befinna sig på LinkedIn då trenden tydligt visar att “finns du inte här, finns du inte alls”. En välskött profil gör dig sökbar och attraherar dina befintliga kontakter, deras kontakter i två led samt rekryterare.

Intresset för att få mer ut av sitt LinkedIn-medlemskap är stort - förhandsbeställningarna av “Nå framgång på LinkedIn” uppgår efter en vecka till över 1 000 exemplar.

Författaren Henrik Björklund är VD på kommunikationsbyrån Right Thing united. Under det senaste året har han utvecklat en förståelse för den nytta LinkedIn kan ge. Och konstaterade i samma veva att det inte fanns någon bok på svenska som enkelt beskriver hur man bäst använder sig av LinkedIn. Därför skrev han en egen.

Mer information:
Henrik Björklund: 0766 33 32 99 / henrik.bjorklund@rightthing.se

Se även LinkedIngruppen “Nå framgång på världens största professionella kontaktnät” där det går att ställa frågor och dela kunskap. Gruppen är öppen för allmänheten i samband med bokens försäljningsdatum 31 januari.

Right Thing united är en resultatorienterad kommunikationsbyrå med ett modernt och framåtblickande perspektiv. Visst är vi digitala, och självklart arbetar vi integrerat. Men framför allt hjälper vi dig att göra rätt sak. Hela tiden, i alla sammanhang. Så att du når de mål du satt upp, oavsett om det handlar om försäljningsökning, varumärkesbyggnad, produktlansering, attitydförändring eller något annat som kräver smart marknadskommunikation.