iSay Consulting

Sveriges första marknadsplats för coaching – inget aprilskämt!

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 13:35 CEST

Idag lanseras sveriges första marknadsplats för coaching, Coachbook (tidigare BratillBättre). Coachbook är ett nytt sätt för svenskar att köpa och boka coachingtjänster på nätet. Marknadsplatsen fungerar ungefär som en coach-förmedling, men det är du som privatperson eller företag som själv väljer bland Coachbook's utbud av kvalificerade coacher.

"Det finns ingen 'expert' som sitter bakom ett skrivbord och pekar ut coachen som du ska använda. Ingen känner dig bättre än du själv. På Coachbook väljer du själv den personliga coach som passar dig bäst.", säger grundaren Mikael Sköldemar

Allt fler organisationer väljer coaching. Idag är det inga konstigheter att såväl företagsledare, säljorganisationer som arbetsteam anlitar coacher för att nå bättre resultat. Enligt prognoser ökar omsättningen i branschen till över 3 miljarder kr i Sverige i år.

"Coachbook är 'coaching 2.0', ett nytt sätt för företag att köpa coachingtjänster och att låta anställda boka sin personliga coach efter eget behov. Med Coachbook är det t.ex. lika enkelt för anställda att boka coaching som att boka tid hos företagsmassören.", säger Mikael

"Gensvaret från coacher har också varit positivt. Jag tror att det här är en attraktivt säljkanal för coacher som vill nå en bred målgrupp. Det är ett sätt för coacher och klienter att bygga relationer online, redan innan 1a coachingtillfället äger rum. ", enligt Mikael

Från och med idag, 1 april, kan du gå in på www.coachbook.se och boka en företagscoach eller coach för dig som privatperson.

Coachbook är en marknadsplats för coaching. På Coachbook kan du söka efter coacher – företagscoaching och coaching för privatpersoner, läsa coach-profiler och boka coaching direkt online. www.coachbook.se. Coachbook är grundat av Mikael Sköldemar på iSay Consulting.

Kontakta Mikael på mikael@coachbook.se, Telefon: 073-811 61 90, www.coachbook.se

Nyhetsarkiv | Mediaarkiv | Fakta om coaching