Rise Studios – mentalt gym

Sveriges första mentala gym för män öppnar i Göteborg

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2019 09:00 CET

Nu öppnar Rise Studios, Sveriges första mentala gym för män. En plats där fokus ligger på att utmana sig själv och sin person, snarare än sina biceps. Bakom det mentala gymmet står tre unga killar som vill ge män en positiv och trygg plats att arbeta med sin personliga utveckling.

– Mycket i samhället tyder på att vi män behöver fokusera mer på att träna vårt sinne och hur vi agerar som människor, snarare än att bara bygga muskler. Många går till gymmet och lyfter vikter. Det behöver verkligen inte vara fel, men vi märker av att det finns ett stort behov av positiva och trygga platser att utvecklas som person, säger Olof Mattson, medgrundare av Rise Studios.

Rise Studios erbjuder kurser inom bland annat, yoga, meditation, fokuserad andning och gruppsamtal. Ambitionen är att ge medlemmarna verktyg för personlig utveckling så att de kan bli den bästa versionen av sig själva. Medlemmarna är män i alla åldrar med olika erfarenheter.

– Vi är själva helt vanliga män som knappast kunde tänka oss att träna yoga och meditera för ett år sedan. Det är sådana som oss vi vill nå, män som normalt viftar bort det här som töntigt eller konstigt trots att det kan vara oerhört positivt för ens personliga utveckling, säger Pontus Levén, medgrundare av Rise Studios.

Rise Studios ska vara ett gym för män som verkligen vill bli en bättre version av sig själva. Fokus ligger på konkret personlig utveckling med unika koncept.

– Ett av våra egna koncept är YogaTalks som kombinerar yoga och gruppsamtal. Genom det lär man sig att vara mer närvarande, hantera stress och bli mer fokuserad, men också att utmanas av andra i samtal om livet, säger Pontus Levén,

Rise Studios öppnar nu upp stort med flera olika kurser inom personlig utveckling för män. Att man endast riktar sig till män har sina anledningar.

– Det är uppenbart att många män saknar plattformar för att konkret kunna jobba med sin personliga utveckling i en trygg och positiv miljö. Samtidigt tyder mycket på att vi behöver det mer än någonsin. Vi själva saknade en sådan här plattform och startade därför Rise Studios. På kort tid har vi växt till ett sjuttiotal medlemmar, säger Emil Åstrand, medgrundare av Rise Studios.

Om Rise Studios

Vad? Sverige första mentala gym för män med kurser inom bland annat yoga, meditation, fokuserad andning och gruppsamtal.

Var? Hyr lokaler på Eminent Hälsostudio vid Avenyn i Göteborg.

När? Anordnar flera olika kurser parallellt.

För vem? Män i alla åldrar som vill arbeta med sin personliga utveckling.

Varför? Män behöver en trygg och positiv plattform för personlig utveckling.

För mer information och bilder för fri publicering:

Olof Mattson, 0709-58 96 31, medgrundare Rise Studios. risestudios.se

Rise Studios är Sveriges första mentala gym för män som vill arbeta med personlig utveckling. Verksamheten finns i Göteborg och har ett sjuttiotal medlemmar.