Bergkvist Publishing AB

Sveriges kommuner bjuder på klimatberäknade recept i nya kokboken TÄNK OM

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2019 11:54 CET

TÄNK OM…

…vi kunde ställa om och bli ännu mer hållbara, använda mer genomtänkta, hållbara råvaror i köket. Och TÄNK OM vi skulle få med oss både kollegor och matgäster på den här resan. Då skulle vi spara både tid, pengar och jordklotets resurser.

Så inleds den nya kokboken med namnet TÄNK OM från Bergkvist Publishing, förlaget bakom bland annat White Guide Junior, Magasin Måltid och 360° Eat Guide. På 240 sidor bjuder många av Sveriges kommuner på klimatberäknade, goda recept med vackra bilder och berättelser om hur de själva jobbar i en mer hållbar riktning.

TÄNK OM bjuder även på tips från några av våra ledande livsmedelsföretag, som också försöker besvara frågor som: ”Var är vi alla om 10 år?” ”Hur gör vi för att ställa de krav som behövs för att få rätt råvaror?” ”Hur tänker vi i nya banor och förändrar våra beteenden?”

Den perfekta julklappen till dig eller någon annan som vill kicka igång en grönare, mer klimatsmart livsstil!

BESTÄLL BOKEN!

Pris: 375 kr exkl. moms + porto. Beställer du 10 exemplar eller fler, är priset 335 kr/st. Maila ulrika@bergkvistpublishing.se för beställning eller bara vill ha mer information.

Såklart kan  man även beställa våra andra kokböcker, mer information hittar du här!

Bergkvist Publishing är en gastronomisk kommunikationsbyrå som ger ut White Guide Junior och Senior samt magasinen Restaurangvärlden, Mat & Vänner och Magasin Måltid. Företaget genomför även events som Stora Måltidsdagen och skapar nätverk och mötesplatser för aktörer inom den offentliga gastronomin.