Residensportalen AB

Sveriges ledande hyresförmedlare firar 10 år

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 11:08 CET

Residensportalen, Sveriges ledande hyresförmedlare, firar 10 år av verksamhet idag. Bolaget startades i mindre skala och blev det första företaget i Sverige som levererade property management tjänster till uthyrare som själva flyttade utomlands. Fram till 2011 förmedlade bolaget enbart till de etablerade relocationbolagens kunder, oftasr stora börsnoterade företag i Stockholmsområdet.

2011 ändrade bolaget sin affärsmodell för att bättre reflektera marknadens behov och förmedlingarna fick nu inga geografiska gränser. Förmedlingar sker sedan 2011 i Stockholm, Göteborg, Malmö och resten av Sverige till relocationbolag, bolag, ambassader, statliga institutioner och privatpersoner. I samband med breddningen av affärsmodellen, lanserades ett unikt IT verktyg som matchar uthyrare med den kategori av sökande som de har angivit i sitt formulär. Tjänsterna för uthyrare är baserade på att vissa uthyrare behöver mycket hjälp och andra behöver mindre assistans i sin uthyrning. Prissättning för sökande bolag är baserat på att bolag har behov av att hitta boende till sina anställda men har inte alltid budgeterat för andra relocationtjänster. Konceptet ”Hyresförmedling på dina villkor” föddes och reflekterar och präglar varumärket i dess tionde år.

Residensportalen har sedan 2003, under tidigare namnet LET AB, organisationsnummer 556652-6074, arbetat som en etisk och trygg hyresförmedlare av företagsbostäder i andrahand. Fram till 2009 accepterade vi endast bostäder i Stockholmsområdet men efter lanseringen av vårt IT-verktyg, Residensportalen version 1, kunde vi erbjuda hyresvärdar i resten av Sverige en möjlighet att nå ut till vårt etablerade nätverk av stora och börsnoterade bolag. Genom lanseringen av vårt IT-verktyg, Residensportalen version 2, som lanserades i december 2011 erbjuds en marknadsplats för hyresvärdar och bostadssökande av alla kategorier i hela Sverige. I och med lanseringen 2011 ändrade vi namnet från LET AB till Residensportalen AB för att bättre återspegla de tjänster vi erbjuder.

Vår målsättning är att sammanföra marknadens mest seriösa hyresvärdar och bostadssökande och skapa bästa möjliga uthyrningsförhållande för andrahandsuthyrningar. För registrerade användare erbjuder Residensportalen välutvecklade och beprövade verktyg och tjänster som t.ex. hyreskontrakt och dokumentmallar, allt för att underlätta uthyrningen i andra hand. Residensportalen garanterar att webben och dess tjänster håller den sekretess och flexibilitet som hyresvärdar och bostadssökande kräver.

Vår expertis och erfarenhet har format oss som hyresförmedlare. Residensportalen AB  har genom ett gediget arbete skapat oss erfarenhet och gott rykte i en bransch som präglas av mycket höga förväntningar. Marknaden för företagsbostäder och bostadssökande är krävande och komplex och vi har idag över nio års erfarenhet av andrahandsuthyrning. Vi har använt vår expertis och vår erfarenhet och tagit fram ett av marknadens mest avancerade högteknologiska webbverktyg för andrahandsuthyrning. Residensportalen  är en trygg miljö för hyresvärdar som vill marknadsföra sina bostäder och bostadssökande som söker bostad.

Residensportalen AB har sitt säte i Stockholm men marknaden för andrahandsuthyrningar har inga geografiska gränser. Vare sig ni är hyresvärd med en bostad för uthyrning i andrahand eller om ni söker bostad är det Residensportalen som ska hjälpa er till en trygg hyresförmedling!