TeleComputing Sweden AB

Sveriges ledande modeföretag väljer TeleComputing

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 11:36 CET

Sveriges ledande modeföretag, RNB Retail and Brands (RNB), förlänger och utökar samarbetet med TeleComputing. Avtalet omfattar leverans av IT till RNBs anställda samt drift av företagets affärssystem och drift av servrar för kassasystem. Under kontraktsperioden förväntas samarbetet att utökas.

RNB Retail and Brands (RNB) har haft en stark tillväxt de sista åren. Tidigare i år köpte företaget en tidigare konkurrent, JC, för 1,7 miljarder svenska kronor. Efter uppköpet har RNB blivit en av de största modeaktörerna i Norden med totalt 442 butiker i Sverige, Norge och Finland.

Det nya avtalet innebär att RNB förlänger och utökar samarbetet de haft med TeleComputing sedan 2003.

- Flexibla IT-lösningar är mycket viktigt i vår bransch och TeleComputing har visat att de har speciell kompetens på det området. Vi valde tidigt att köpa IT som en funktion. Detta är helt i linje med vårat kärnverksamhetsfokus och för varje företag som genomför krävande expansioner och omstruktureringar. Det är tryggt att veta att vår IT-lösning också stöder framtida förändringar i verksamheten även om de skulle uppstå med kort varsel, säger Juha Alskog, CIO i RNB.

– RNB är en av Nordens största klädföretag och de ställer höga krav på sina leverantörer och samarbetspartners. Att vi nu får fortsatt och utökat förtroende är en viktig bekräftelse att de ser oss som en långsiktig IT partner. Det finns också en förväntan att avtalsvärdet skall öka väsentligt under kontraktsperioden. RNB:s starka expansion representerar en spännande utmaning för oss och passar också mycket bra med våra egna tillväxtmål på den nordiska IT-outsourcingmarknaden för den typen av kunder, säger Marie Loverfelt, VD för TeleComputing i Sverige.

For mer information, kontakta:
TeleComputing Sweden AB: Marie Loverfelt, VD, Tel. 08 - 556 109 20
RNB RETAIL AND BRANDS AB: Juha Alskog, CIO, Tel: 0706 - 15 53 78

Om TeleComputing
TeleComputing levererar lösningar för effektiv, centraliserad IT-drift med stöd för att användarna enkelt och säkert får tillgång till information oavsett tid, plats eller utrustning till en förutsägbar kostnad. TeleComputing är marknadsledande inom området centraliserade driftstjänster för Windowsbaserade programvaror. Över 2 500 olika programvaror är testade och verifierade i vår egen driftsmiljö och idag hanterar TeleComputing driften för ca 600 företagskunder i Norden. TeleComputing ASA är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen. Företaget som verkar på den nordiska marknaden har drygt 340 anställda varav ca 140 i Sverige. Bland våra svenska kunder finns Semper, TV4, Previa, OMX, Poolia, Curera, Vasakronan, Kvalita och Kungsleden. För mer information se www.telecomputing.se.

Om RNB RETAIL AND BRANDS
RNB RETAIL AND BRANDS AB består av verksamhetsområdena Polarn O. Pyret och en distributionsplattform för nationella och internationella varumärken genom butikskoncepten JC, J-Store, Brothers, Sisters, Saks, Solo och varuhusdrift på NK i Stockholm och Göteborg samt på Steen & Ström i Oslo.