AMF

Sveriges mäktigaste kvinna kör Classic Lady i Rättvik

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2009 10:03 CEST

Nu är det dags för årets största folkfest för bilälskare - Classic Car Week i Rättvik. AMFs vd Ingrid Bonde, som fick utmärkelsen näringslivets mäktigaste kvinna 2009, kör i år Classic Lady. AMF är på plats hela veckan med en mängd olika aktiviteter.
- När jag hörde att AMF skulle medverka på Classic Car Week tvekade jag inte en sekund att delta i Classic Lady. Som vd för Sveriges bästa pensionsbolag kommer det här verkligen att bli en spännande och annorlunda upplevelse, säger Ingrid Bonde, vd AMF.

Classic Car Week är en Sveriges största bilträffar. Omkring 100 000 besökare kommer till Rättvik under vecka 31. Classic Lady, en av många aktiviteter, är endast öppet för kvinnliga deltagare med tidstypiska kläder. Bilarna måste vara minst 30 år gamla och i år kommer totalt 75 ekipage att delta. Ingrid Bonde medverkar med en klarröd, Chevrolet Bel Air Convertible 1956.

AMF och Yrkeslandslaget är i Rättvik hela veckan. AMF är huvudsponsor till laget som utgörs av Sveriges yrkesskickligaste ungdomar som tävlar i Yrkes-VM i Calgary september 2009. Under Classic Car Week kommer lagets billackerare, bilskadereparatör och elektriker att modernisera och restaurera en klassisk Volvo 142 från 1973. Den nya bilen kommer att auktioneras ut i slutet på veckan.

AMF aktiviteter
• AMFs VD Ingrid Bonde åker Classic Lady tillsammans med Anneli Palm, lagledare för Yrkeslandslaget och Annelie Götbring, sponsoransvarig på AMF 25/7. Första start från Knektplatsen kl 10.00 med 30 sekunder mellan ekipagen.

• Arbetet med Volvon startar lördag 25/7 kl 8.00 i AMFs monter på Knektplatsen. Den nya Volvon auktioneras ut lördag 1/8. Pengarna från försäljningen går till BRIS. Följ arbetet varje dag på www.amf.se
  • Bilentusiaster kan pröva på att bryta färg till sina bilar.
  • Lördag 25/7 kl 08.00 håller vi en frisyrskola och makeupskola i vår monter med hjälp av riktiga proffs. Den tidstypiska looken lär du dig av frisören Ulrica Hansson som tävlade i Yrkes-VM 2007 i Japan och Susanna Faghihi, hudterapeut och bronsmedaljör i Yrkes-VM i Japan 2007.
  • Fototävlingen "Bästa bild" är igång hela veckan och varje dag koras en vinnare. Skriv AMF följt av en BILDTEXT och skicka som MMS till 71160.

AMF finns vid Knektplatsen i Rättvik. Alla AMFs aktiviteter går att bevaka på www.amf.se och http://pensionsbloggen.se

Fakta om AMF
Ingrid Bonde är sedan december 2008 vd för AMF. Med de 289 miljarder kronor som förvaltas åt 3,8 miljoner sparare är AMF ett av Sveriges ledande pensionsbolag och en av de största ägarna på Stockholmsbörsen. AMF ägs av Svenskt Näringsliv och LO tillsammans.

Om Yrkeslandslaget
AMF är huvudsponsor Yrkeslandslaget. Laget utgörs av Sveriges yrkesskickligaste ungdomar som tävlar i Yrkes-VM i Calgary september 2009. De yrken som är representerade är bland annat billackerare, bilskadereparatör, elektriker, kock, målare, frisör och svetsare.

Läs mer på www.yss.se

Kontakta Annelie Götbring Chef Pensionsinformatörerna, AMF på telefon 070-601 82 48 för kontakt med AMFs vd Ingrid Bonde eller för mer information om Classic Car Week

AMF är ett pensionsbolag, grundat 1973, som ägs av Svenskt Näringsliv och LO gemensamt. AMF är ett aktiebolag som drivs enligt ömsesidiga principer, dvs allt överskott går till spararna. AMF agerar som prispressare på den svenska pensionsmarknaden.