BeachTravels Sweden AB

Sveriges Mästerkock skapar årets meny för Hangout

Pressmeddelande   •   Jun 06, 2019 09:46 CEST

Den 6 juni slår BeachTravels upp portarna igen för restaurangen Hangout på Tylösand. I år har stor fokus lagts på mat och hållbarhetstänk. Ett stolt samarbete tillsammans med Schysst Käk presenteras och årets meny har skapats av dess grundare, Sveriges Mästerkock 2014: Amir Kheirmand.

–Vi ser verkligen fram emot en ny succésommar där våra gäster kan avnjuta riktigt god mat och spela beachvolley, säger BeachTravels VD Rasmus Jonsson.

Exotisk miljö

Något som kännetecknar BeachTravels är den starka visionen att skapa en exotisk utomlandskänsla och leverera högsta kvalité i allt de gör. Hangout, som precis som förra året ligger vid Tylöbäck, speglar verkligen denna vision. Känslan genomsyrar allt från musiken och inredningen med hängmattor, gungor och strandbäddar, till menyn och drinkarna.

– Vi vill att alla våra besökare ska känna en wow-känsla, vilja sprida ordet om oss och såklart komma tillbaka flera gånger, förklarar Rasmus.

BeachTravels Hangout from BeachTravels on Vimeo.

Mat som passar alla preferenser

Redan vid första mötet mellan BeachTravels och Schysst Käk var Rasmus Jonsson tydlig med att de vill erbjuda ett matutbud som passar oavsett om man äter kött eller inte. Allt kött som serveras måste även vara svenskproducerat. Hangout ska vara en naturlig mötesplats för alla, och oavsett preferenser ska man kunna njuta av grym mat.

– Detta passade oss som handen i handsken då vi har en bred produktportfölj som passar alla matpreferenser. Därför är Schysst käk stolt sponsor hela sommaren och har tagit fram en fräsch meny med köttbaserade och plantbaserade proteinalternativ som kommer serveras i deras restaurang hela sommaren, säger Amir Kheirmand, Schysst Käk.

Gratis beachvolleyspel

Precis som förra året finns sex stycken banor tillgängliga där besökare kan spela beachvolley gratis. Bollar finns att hyra på plats.

– Vi önskar alla varmt välkomna att bara hänga eller spela beachvolley med oss! Oavsett om du är nybörjare, veteran eller bara vill äta schysst mat och ligga i en hängmatta så hoppas jag att vi ses på Hangout i sommar, avslutar Rasmus.

Hangout har öppet från 6 juni till 25 augusti, och är även en del av BeachTravels festival SummerSmash och Beachvolley SM mellan 22 juli till den 4 augusti.

Öppettiderna är 11-20 på dagar med fint väder.

Kontakta Rasmus Jonsson: +46734 20 46 95 rasmus@beachtravels.se

För mer information om BeachTravels, följ oss på:

BeachTravels är Nordens marknadsledande beachvolleyarrangör. Vi erbjuder träningsresor till Italien, Portugal och Las Palmas, arrangerar Sveriges största beachvolleyevent; Summersmash Festival på Tylösand samt Beachvolley SM.