SAS

Sveriges mest besökta flygbolagssajt öppnar dörrarna till de sena semesterbokningarna.

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2006 08:40 CEST

SAS Scandinavian Airlines Sverige AB
SE-195 87 Stockholm, Sweden
Telefon, vxl: +46-8-797 00 00
Telefon, pressjour: +46-8-797 33 30

Många svenskar bokar sommarresan tidigt, men en stor andel kunder bokar in sin sommarresa under påsksemestern, då de har tid att planera. För den som inte riktigt vet var ger vi inspiration via "semestertestet" på www.sas.se SAS Sverige erbjuder 10 000 stolar för resa till Sydeuropa i sommar som tex Pisa i Toscana, Aten och Istanbul - 4 miljoner svenskar förlägger sin sommarsemester under perioden 20/6-15/8.

Allt fler kunder syr ihop sitt eget paket via Internet. För flertalet kunder blir det flexiblare och billigare att kunna sy ihop sin egen resa. Med det erbjudande som vi nu kommer med kan kunden resa ut/hem när han vill och är inte styrd av vad charterkatalogen föreskriver. Dessutom möjliggör enkelbiljetterna resa till en destination och hemresa från en annan. Förutom drygt 50 000 lågprisbiljetter (under 1000: - per enkelresa) så erbjuder vi hotellbokning och bokning av hyrbilar direkt på www.sas.se.

- Vår styrka är att vi kan erbjuda ett så stort urval av destinationer och avreseorter från Sverige. Dessutom bidrar våra samarbeten med andra flygbolag, hotell och hyrbilar till att vi är Sveriges mest besökta flygbolagssajt, säger säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef i Scandinavian Airlines Sverige.

För ytterligare information var god kontakta:
Ulf Hermansson Samell, marknadschef, Scandinavian Airlines Sverige, tel:
+46-70-9974040

Korta fakta om SAS Scandinavian Airlines Sverige AB, ett dotterbolag inom
SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 44, från och inom Sverige.

Scandinavian Airlines är det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i
Sverige.