Zoomability AB

Sveriges nya elfordon på Strandvägen i sommar!

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2013 06:59 CET

Från maj och under hela sommaren kommer upplevelseföretaget Cityoutexperience att erbjuda uthyrning av så kallade zoomkarts från Stockholms bästa plats. Det är från Visit Skärgårdens glashus på Strandvägen som turister och besökare erbjuds att uppleva stad och natur i Sveriges nya elfordon.

Vad kan vara härligare än att strosa på Djurgården en skön sommardag? Svårslaget ja visst, men om du vill ta dig Djurgården runt och hinna med annat också under din vistelse i Stockholm så är kanske att hyra en zoomkart lösningen. Zoomkart är ett litet, säkert elfordon med fyrhjulsdrift som du sitter i och styr med styre. Det är ett helt terränggående elfordon och det gör att du kan åka vart du vill och samtidigt njuta av tystnaden eller småprata med din zoomkartgranne. Zoomkarten går i max 20 km/h och klassas som en cykel klass III vilket gör att du får köra på vägar, cykelbanor och off-road.

Det är upplevelseföretaget Cityoutexperience som har rätt att hyra ut zoomkarts från Strandvägen och rollen som återförsäljare i Stockholm. Strandvägen är bästa platsen att erbjuda ett helt nytt sätt att uppleva stad och natur, tycker Philip Callerstrand på Cityoutexperience. -Läget är perfekt och genom samarbetet med Visit Skärgården kommer erbjudandet få bra uppmärksamhet både mot Stockholmare och turister.

Zoomkarten är utvecklad av det svenska elfordonsföretaget Zoomability AB vars marknadsbolag Zoomcamp AB nu bygger upp ett nät av anläggningar i besöksnäringen som får rätt att hyra ut och zoomar under det gemensamma upplevelsevarumärket Zoomcamp. -Cityoutexperience är en av de tio anläggningar som erbjuder zoomen och vi siktar på ytterligare ett antal till sommaren. Positionen på Strandvägen ger oss en bra exponering såväl för svenska som utländska gäster, säger Björn Larsson, nöjd och stolt vd på Zoomcamp AB.

På TUR-mässan i Göteborg 22-26 mars finns möjlighet att provköra zoom inne på mässan och Zoomcamp AB visar hur besöksanläggningar kan göra sina äventyr tillgängliga för fler.

För mer information kontakta:

Cityoutexpericence, Philip Callerstrand, 0760-18 92 82, info@cityoutexperience.se

Zoomcamp AB, Björn Larsson, 0707- 60 55 09, bjorn.larsson@zoomcamp.com

Zoomcamp AB - A Free Mind In Motion