Kulturdirekt

Sveriges och Finlands främsta improvisatörer möts på Stockholms Improvisationsteater

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2015 08:46 CET

Finlands mest kända improvisationsteater Stella Polaris kommer till Stockholm och gästspelar på Stockholms Improvisationsteater den 5 och 6 december. I den namnstarka ensemblen ingår bland annat Jussi Vatanen och Tobias Zilliacus.

Den 5 december spelar Stella Polaris och Sveriges äldsta och största improvisationsteater, Stockholms Improvisationsteater, den gemensamma föreställningen Borderline. Improvisatörerna rör sig fritt mellan olika språk och kulturer på ett sätt som är möjligt endast inom improvisationsteatern. Den 6 december, på Finlands nationaldag, ger Stella Polaris föreställningen Operation: Stella Polaris. Liksom Borderline är också denna föreställning helt improviserad och publiken får påverka innehållet. Föreställningen spelas på finska.

Borderline
Spelas 5 dec kl 19

Operation: Stella Polaris
Spelas 6 dec kl 19

För mer info, kontakta Emma Degerström på Stockholms Improvisationsteater emma@impro.a.se | 0739180550

____________________________________________________________________
Om Kulturdirekt
Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på Kulturhuset vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.