Spjut Interaktiva Medier

Sveriges populäraste dammsugare i januari 2010

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 10:33 CET

Vilka dammsugare är populärast i de svenska hemmen?

DAMMSUGARTOPPEN JANUARI 2010

1. Volta                                       17,2 %

2. Electrolux                                 14,2 %

3. Nilfisk                                        9,8 %

4. Miele                                        7,4 %

5. Hugin                                       7,1 %

6. Philips                                       5,9 %

7. Siemens                                    4,4 %

8. Bosch                                       3,3 %

9. Melissa                                      3,0 %

10. Husky                                     2,4 %

Övriga märken*                          25,3 %

(*t ex AEG, Samsung, Panasonic, Kärcher, LG, Canvac, Kirby och Hoover)

Källa: Försäljningsstatistik januari 2010, Dammtussen.se

Om DAMMSUGARTOPPEN från Dammtussen.se

DAMMSUGARTOPPEN från Dammtussen.se är en månatlig sammanställning av vilka dammsugarmärken som genererar flest köp av dammsugarpåsar och dammsugartillbehör hos Dammtussen.se, d v s vilka dammsugare som flest svenskar aktivt använder i sina hem och på sina arbetsplatser.

Vi kommer följa trender och se vilka dammsugarmärken som förefaller ta marknadsandelar och flytta fram sina positioner, och vi kommer också bevaka vilka nya dammsugarmodeller som bubblar upp på listan.

DAMMSUGARTOPPEN från Dammtussen.se lanseras i januari 2010, och den första veckan i varje månad kommer en ny lista göras tillgänglig på Dammtussen.se och via MyNewsdesk.se.

Det går även bra att prenumerera på listan – mejla oss bara på: kundtjanst@dammtussen.se, så kommer du erhålla listan samtidigt som vi lägger ut den på Dammtussen.se och på MyNewsdesk.se.

Vi på Dammtussen.se hoppas DAMMSUGARTOPPEN kommer skapa intresse för en lite undanskymd produkt som alla har i sitt hem och som fyller en så viktig funktion: dammsugaren.

Vi hoppas vidare att DAMMSUGARTOPPEN kommer vara positiv för alla dammsugartillverkare, då den sätter fokus på innovation och nya modeller och möjligheter, även om försäljningsstatistiken från Dammtussen.se naturligtvis inte är en absolut sanning, mer en barometer där ute som ger en intressant indikation på vad som bubblar - och kanske inte bubblar - på dammsugarmarknaden.

Om DAMMTUSSEN.SE

Dammtussen.se säljer dammsugarpåsar, dammsugarmunstycken, dammsugarfilter och andra dammsugartillbehör via nätet. Sedan starten för drygt två år sedan har fler än 10.000 kunder handlat via Dammtussen.se.