Öresundsgruppen

Sveriges populäraste liveband kommer till Malmö!

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 12:34 CET

Lördagen den 16 april presenterar Öresundsgruppen stolt Hoffmaestro, Sveriges mest bokade live-band, på Swedbank Stadion i Malmö. Med enorm publiktillströmning under alla större festivaler i Sverige och samtliga tidigare konserter slutsålda förväntas en oförglömlig kväll.

Genom flitigt turnerande har Hoffmaestro cementerat sin position som ett av landets bästa liveband.

Överallt säljer deras konserter slut. Succén slog igenom på riktigt under Peace & Love-festivalen 2009 när 14000 entusiastiska åhörare anstormade scenområdet, vilket endast var anpassat för 6000 personer från början. Följande år på samma festival dök över 30000 fans upp när de inledde festivalveckan på Fantasiascenen.

Den senaste turnén, ”Skank-a-tronic Punkadelica tour”, inleddes på ett slutsålt Globen Annexet i Stockholm. Under sommaren 2010 var Hoffmaestro det mest bokade bandet i hela landet med publikrekord och slutsålda konserter på alla destinationer.

Värt att nämna är en historisk spelning på Gröna Lund där man tvingades stänga insläppet på grund av det enorma publiktrycket, något som endast inträffat två gånger tidigare i nöjesparkens historia. En av gångerna var Bob Marleys legendariska spelning, den andra vid ett uppträdande av National Teatern.

Biljetterna till Hoffmaestro i Malmö är släppta på www.ticnet.se. För mer info om konserten se www.hoffmaestromalmo.se eller skicka ett mail till martin@oresundsgruppen.se.

Öresundsgruppen är ett företag med erfarenheter av såväl stora som små evenemang sedan 2006. Öresundsgruppen är en utmanare på marknaden som arbetar med marknadsföring, kommunikation, teambuildning och företagsevents.