apegroup

Sveriges Radios OS-applikation för Androidtelefoner utvecklad av apegroup.

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 11:12 CET

apegroup har utvecklat ännu en applikation för Androidtelefoner. Denna gång är det för Sveriges Radio, och det är en komplett OS-guide inklusive Live radio och nyheter.

Radiosportens Vinter-OS syftar till att ge användaren ett komplett nyhetsflöde under Olympiska Spelen 2010 i Vancouver. I och med att tävlingarna går av stapeln på Kanadas västkust och tidsskillnaden jämfört med Sverige är stor, så kommer svenska folket behöva ha sändningar och nyheter lätt åtkomligt. Då passar denna mobila applikation för Androidtelefoner alldeles utmärkt där användaren både kan läsa och lyssna på vad som händer under OS. Applikationen finns att ladda ner från Android Market och vid nedladdning  ingår dessutom en SR Radio Widget så du kan sköta radion direkt från mobiltelefonens startskärm.

- Detta är första gången som vi tar fram en applikation endast för Android plattformen. Det är intressant att lyfta över lite mer fokus på Google Android och exkludera iPhone för en gångs skull. Att sen få släppa en applikation för Sveriges Radio slår ju givetvis högt, säger Anders Graffman, VD på apegroup.

5 snabba om Sveriges Radio OS-applikation:
- Få hela tävlingsprogrammet för ALLA sporter under OS 2010.
- Sveriges Radios kvalitativa sportnyheter för Olympiska Spelen
- Du kan följa din personliga favoritidrottare och få specifika nyheter och notifiering om det sker någon uppdatering.
- Applikationen innehåller en radiospelare så du kan lyssna live samt se alla sändningstider.
- Till applikationen finns också en widget som användaren kan ha på mobilens ”skrivbord” för att sköta radiofunktionen.

Ladda ner applikationen gratis på följande länk:
market://details?id=com.apegroup.sr.os2010

Anders Graffman, VD, 0704-92 19 85, anders.graffman@apegroup.com
Daniel Eliasson, Säljchef, 0760-40 50 12, daniel.eliasson@apegroup.com

Om apegroup
apegroup är Skandinaviens ledande mobila digitala byrå med fokus på nya mobila plattformar som iPhone, Android och iPad. Vi tillhandahåller långsiktiga mobila strategier samt design och utveckling av tjänster åt företag och varumärken på en global marknad.
Vårt uppdrag är att skapa mobila strategier och tjänster som direkt eller indirekt tillför intäkter och skapar ett starkare varumärke för våra kunder. apegroup har mångårig erfarenhet av mobil strategiutveckling, mobil marknadsföring och mobil tjänsteutveckling.
För mer information besök gärna
www.apegroup.com.