PS Agency

Sveriges reklamelit möter nya generationens kreatörer

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2012 09:15 CEST

Imorgon onsdag samlas över 30 Creative Directors och 90 unga kreatörer i PS Agencys lokaler för att ta del av Portfolio Night. Syftet är att hjälpa nästa generations talanger in i reklambranschen.

– Portfolio Night är ett unikt tillfälle för studenter och unga kreatörer att möta branschens mest hyllade Creative Directors för vägledning och feedback. För alla Creative Directors är detta en chans att träffa nya och vassa talanger, säger Pål Roos, Creative Director på PS Agency, som hostar evenemanget i Sverige.

Kvällen är uppbyggd enligt en speeddejting där samtliga deltagare får tre 15-minuters sessioner med olika Creative Directors som ger dem feedback på sina portfolios. Totalt kommer cirka 30 Creative Directors och 90 studenter att mötas i PS Agencys lokaler.

– Oavsett om du är en blivande ung copywriter, art director eller designer är det viktigt att ha en stark portfolio att visa upp för framtida arbetsgivare. Portfolio Night hjälper deltagarna att vässa sina portfolios och bli ännu mer attraktiva på arbetsmarknaden, säger Pål Roos.

Portfolio Night är en internationell satsning och har sedan starten 2003 gästat 56 städer och 35 länder runt om i världen. I år arrageras det av 18 olika länder, under en och samma kväll.

För mer information besök: http://portfolionight.com/10/
För deltagarlista och schema: http://portfolionight.com/10/archives/4741

För ytterligare information, kontakta:
Jenny Andersson, PR-konsult, PS Agency
+46 72 541 58 80
Jenny.andersson@psagency.se

PS Agency har 24 anställda och är en integrerad reklambyrå i PS-koncernen som är ledande i Norden inom brand experience. Bland PS Agencys kunder syns bland andra Johnson & Johnson (med varumärkena Compeed, Nicorette, Pepcid, Neutrogena och Bafucin), LG Electronics, Volvo CE, Skärholmen Centrum, Fältöversten, Ringen Centrum, Kulturhuset, Tyréns och Maxxium.
www.ps-agency.se