Tyngre AB

Sveriges starkaste gör upp i Solnahallen!

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2017 15:44 CEST

I samband med Tyngre Classic VI avgörs i år även Sveriges starkaste man i Solnahallen den 17 september. Årets final framstår redan på förhand som den bästa någonsin, och kommer också för första gången att sändas på SVT.

Den regerande mästaren Johannes Årsjö jagar sin nionde titel och därmed Magnus Samuelssons rekord, men i år får han det tuffare än någonsin. Johannes tvingades till en större ryggoperation i början av året, och samtidigt har han aldrig stött på så hårt motstånd som nu.

Bland utmanarna märks exempelvis Martin Forsmark: Sveriges i särklass starkaste polis som väger över 160 kg och måste åka specialbyggd polisbil för att få plats. Svenske rekordhållaren i bänkpress (400,5 kg), Fredrik Svensson, satsar också hårt på att utmana i strongman och visa att han tillhör toppen även i den grenen. Och låt oss inte glömma bort Årjängs stolthet, 2 meters-jätten Johnny Hansson, som är en av de största strongman-talangerna som kommit fram i Sverige.

Sammantaget blir det en drabbning du absolut inte vill missa: Som Gladiatorerna, fast på riktigt! Ta med hela familjen och kom förbi Solnahallen och heja fram landets starkaste när de lyfter stenar och drar bilar, biljetterna hittar du på butik.tyngre.se

Maila info@tyngre.se för mer information.

Följ oss på sociala medier: