Lindemans

Sveriges största dejt: 300 personer samlades för att hitta kärleken under Love Power Picnic

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2008 09:04 CEST

Idag träffades 300 singlar på Djurgården i Stockholm för att avnjuta en romantisk picknick tillsammans. Dejten genomfördes inom evenemanget Love Power Picnic som arrangerades av Lindemans viner i samarbete med Match.com. Att det blev en picknick var ingen slump, 85 procent av svenska singlar anser att det romantiskt att bli bjuden på picknick på första dejten. Det visar en undersökning som arrangörerna genomfört tidigare i år.

- Det här är en kväll som vi alla kommer att minnas. Med evenemanget Love Power Picnic har vi lyckats förena budskapet om gemenskap, romantik och glädje med Lindemans viner, säger Jonas Alwin, varumärkesansvarig för Lindemans viner på Vin&Sprit.

Lindemans viner inledde ett samarbete med Match.com tidigare i år och beslutade sig för att ta fram ett erbjudande som skulle göra det möjligt för svenska singlar att träffas utanför det digitala närverket.

- Vi tycker att det är roligt att vid utvalda tillfällen kunna erbjuda våra medlemmar som vanligtvis kommunicerar digitalt lite hjälp på traven när de ska mötas i verkliga livet. Då vi vet att picknick anses vara en romantisk start på en kärleksrelation så kändes det som ett bra tillfälle att med Lindemans hjälp erbjuda ett antal medlemmar möjligheten att träffas på en romantisk picknick, berättar Helena Ehnbom, kärleksdirektör på Match.com.

Under evenemanget fick deltagarna möjlighet, med hjälp av sommelierer från Lindemans, att lära sig mer om vin och vinprovning samt hur mat och vin bäst kommer till rätta. På plats fanns också kärleksexperter från Match.com som gav råd kring dejting och relationer. Alla deltagare fick en picknickkorg med mat och annan utrustning för två personer.

- Lindemans viner har sedan starten tillverkats enligt grundaren Dr. Henry Lindemans filosofi "The one purpose of wine is to bring happiness". Och vad kan bättre illustrera lycka och glädje än singlar som träffas för att finna kärleken. Vi är mycket nöjda med dagens aktivitet och hoppas att flera deltagare hittat en partner lagom till höstmörkret, avslutar Jonas Alwin.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Alwin, produktansvarig Lindemans viner, 070 191 7462
Helena Ehnbom, kärleksdirektör Match.com, 070 872 8662
Sara Wretblad Carreras, projektledare, 070 924 8713

Om Lindemans
Lindemans är ett av Australiens äldsta vinföretag och etablerades redan 1843 av den brittiska läkaren Henry John Lindeman. Hans filosofi var att göra okomplicerade viner som alla tycker om. Än idag arbetar vinmakarna på Lindemans enligt grundarens devis och företaget är känt världen över för att producera viner av högsta kvalitet. Lindemans viner introducerades i Sverige 1988 och är idag ledande inom både flask- och bag-in-boxsegmentet på den svenska marknaden. Sedan 2006 tillhör Lindemans australiensiska Fosters Group.