Vingåkers Factory Outlet

Sveriges största Factory Outlet nu på nätet!

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 14:33 CEST

Vingåkers Factory Outlet - En av Nordens största outlets för märkeskläder - startar försäljning på nätet.

I den lilla sörmländska orten Vingåker bara en timme från Stockholm ligger en av Nordens största Factory Outlets.

På 5 000 kvm stor yta kan kunden välja mellan välkända svenska och utländska varumärken - alla samlade under ett och samma tak. Prisnivån ligger 30-70% under ord.cirkapriser.

Sedan en vecka tillbaka har kunderna även kunnat handla direkt via en nystartad webshop. Och mottagandet har varit varmt.

"Många av våra kunder har efterlyst möjligheten att handla via nätet och vi kände att det var hög tid för oss att ta steget fullt ut och öppna upp en försäljningskanal till" säger Richard Ericson, VD för Vingåkers Factory Outlet.

"Trots ett från starten ganska så begränsat utbud har det redan kommit in en hel del ordrar. Något som bådar gott för framtiden då sortimentet kontinuerligt breddas. Under september och oktober kommer vi befinna oss i en uppstartsfas där vi hela tiden analyserar och utvärderar allt som sker i webshopen. Fördelen med nätförsäljning är att man mycket snabbare kan anpassa sig till vad marknaden vill ha", fortsätter Richard Ericson.

Som samarbetspartner har Vingåker valt Jetshop som förutom en bra lösning för e-handel har gott rykte och goda framtidsutsikter. Låga uppstartskostnader och väletablerade samarbetspartners vägde tungt i valet av e-handelspartner för Vingåkers Factory Outlet.

Vår e-handelssatsning är en del av vår nya offensiva strategi som tagits fram för att möta upp mot tuffare krav och ökad konkurrens, vi kommer framåt göra en hel del kanalintegrerande marknadsföringsinsatser för att öka kundtillströmningen till både vår butik på Vingåkers Outletområde och nystartade VFO Webshop. Vi kommer även inom kort presentera en helt ny website som är integrerad med webshopen och som till största del byggs upp med hjälp av tips vi fått från våra kundklubbsmedlemmar, säger Robert Lindman som är Marknadsansvarig på Vingåkers Factory Outlet.

För mer info:

Richard Ericson, VD Vingåkers Factory Outlet