Friluftsmeny

Sveriges största sajt för friluftsliv satsar på friluftsmat genom e-handel

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2016 12:32 CEST

Utsidan, Sveriges största sajt inom friluftsliv, går nu in som delägare i Friluftsmeny. Samarbetet är ett naturligt steg att ta eftersom bägge sajter vänder sig till människor som tycker om att vara aktiva i naturen.

Med fler än 50.000 unika besök per vecka och 70.000 medlemmar är Utsidan en mötesplats för alla som är intresserade av naturnära friluftsaktiviteter, resor och äventyr. Att gå in som delägare i Friluftsmeny.se innebär ett ökat fokus på friluftsmat och den utrustning som hör till. Friluftsmeny.se är en sajt med webbshop som frystorkad- och lufttorkad mat, samt en stor receptbank för dig som gillar att göra egen mat. Sajten är skapad och drivs av Eric Tornblad, friluftsentusiast och författare till böckerna ”Torka mat” och ”Fjällmat” på Calazo förlag.

– Under de år som jag har jobbat med friluftsmat har jag märkt att intresset bara ökar och ökar. Därför känns det otroligt kul att få in Utsidan som delägare för att kunna utveckla företaget och sajten. Utsidan har många engagerade medlemmar som älskar friluftsliv och mat, därför är Utsidan en naturlig partner, säger Eric Tornblad.

Samarbetet kommer att resultera i att Friluftsmeny syns på Utsidan i form av artiklar och tester. Parallellt med sajten kommer man också att skapa en YouTube-kanal med instruktionsfilmer, tips och tester - om allt från hur man torkar mat till hur man gör upp eld.

– Vi tror verkligen på idén att erbjuda recept och möjligheten att handla all friluftsmat på ett och samma ställe. Friluftsmeny.se har råvaror, färdiga rätter samt utrustning för att laga och torka egen mat. Kunden behöver alltså inte leta på flera ställen utan allt finns samlat på en och samma plats. Eric stora kunnande inom friluftsmat skapar också en annan tyngd kring sajten, säger Christer Lindh på Utsidan.

Webbplatser
www.friluftsmeny.se
www.utsidan.se

Kontakta Friluftsmeny
Eric Tornblad
info@friluftsmeny.se

Kontakta Utsidan
Christer Lindh
clindh@utsidan.se

Friluftsmeny.se drivs av Eric Tornblad, författare till böckerna Torka mat samt Fjällmat (Calazo förlag). Idén med sajten är att du ska kunna hitta allt från frystorkat till handplockade rätter och råvaror. De stora tillverkarna finns representerade men även småskaliga producenter. Du hittar även utrustning för att torka och packa din egen mat.