Universal Music Sweden

Sveriges största musikbolag söker Head of International

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 15:59 CEST

Sveriges största musikbolag, Universal Music, söker ny chef för den internationella avdelningen, med start innan jul.

Musikbranschen går mot rekordår. Den digitala utvecklingen har givit nya förutsättningar för musikkonsumtion och därmed nya möjligheter.  Universal Music har världens största internationella katalog och har dessutom nyligen tagit över delar av den internationella EMI katalogen med artister som Beatles och Swedish House Mafia. Som Head of International får man möjlighet att jobba med fantastiska artister och ett proffsigt team.

- Vi söker en person med genuint musikintresse och som vill vara med att skapa framtida marknadsföringskoncept och driva musikbranschen framåt, sager Mia Forsgren, Marknadsdirektör Universal Music.

Den internationella avdelningen på Universal Music jobbar med artister som Lady Gaga, Rihanna, Kiss, Metallica, Taylor Swift, Carly Rae Jepsen, Justin Bieber, Kanye West, Eminem, Melody Gardot, The Killers, U2, Madonna, Robbie Williams och många fler.

För mer information:
Mia Forsgren, Marknadsdirektör, mia.forsgren@umusic.com