Nummer 42 Kultur och Teknik HB

Sveriges största poesisajt ger ut Sveriges bästa digitala poeter

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 19:39 CEST

Poeter.se tar klivet ut i den tryckta bokens värld. Poeter.se har inlett ett samarbete med Tolvnitton Förlag för att ge ut poesiantologin "Sveriges bästa digitala poeter".

Det går rykten om att poesin håller på att dö ut, men en resa genom nätpoesins värld visar oss snabbt att poesin är långt ifrån döende.  På poeter.se samlas tusentals poeter och över 500 000 publicerade dikter. Här finner du allt från etablerade poeter till nybörjare, i alla åldrar. Idag publiceras det mer poesi på en dag på poeter.se än ens de största förlagen ger ut på ett år, och långt mer än den mest välrutinerade litteraturkritikern kan hinna med att läsa.

Med denna poesisatsning ger vi de många begåvade poeter som har samlats på poeter.se en möjlighet att få synas även i tryck. Det är dags att de digitala poeterna får en välförtjänt plats på Kungliga Biblioteket och i bokhyllan både hos både bokhandlare och privatpersoner.  Poeter.se antologi, Sveriges bästa digitala poeter, kommer finnas i handeln före jul.

För information vänligen kontakta Daniel Lyrstedt, daniel@poeter.se
Eller besök poeter.se på www.poeter.se

Nummer 42 kultur och teknik HB är ett företag som verkar i gränslandet mellan kultur och teknik, i dagsläget driver och utvecklare vi poesicommunityt Poeter.se.