Universal Music Sweden

Sveriges största roots reggaeband Helt Off är äntligen tillbaka med nytt album!

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 10:00 CEST

Det skånska reggaebandet består av musikerna och producenterna Jens Resch (Chords) och Måns Asplund (M.O.N.S.)

Helt Off slog igenom sommaren 2004 med låten "Babylonsjukan", som är ledmotivet till filmen med samma namn, och samma år släppte de sitt debutalbum Helt Off. 2006 kom albumet I huset och 2010 släppte de sin tredje skiva Marknadens soldat som 2013 följdes upp av skivan Sakta i backarna.

Nya albumet Riktig Riktig är det femte i ordningen och släpps den 21 augusti på Svenska Inspelningar/ Universal Music. Albumet gästas bland annat av Promoe (Looptroop Rockers) och den gamla vapendragaren och tillika tredje medlemmen Timbuktu.

Albumet är inspelat och mixad i Gula Studion i Malmö av David Carlsson och omslaget är gjort av ingen mindre än konstnären Ola Kalnins.

I samband med skivsläppet den 21 augusti uppträder Helt Off på Malmöfestivalen där de avslutar hela kalaset på festivalens största scen.

I november ger sig Helt Off ut på en omfattande Skandinavienturné, med färsk skiva i bagaget och med fullt liveband.

Presskontakt:

OABBA PR