Keybroker AB

Sveriges tillväxtelit

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 09:37 CET

Fast 50 är den årliga listan över Sveriges snabbast växande teknikföretag, med en omsättning över 7,5 miljoner kronor. Rising Stars rankar de snabbväxande mindre bolagen. Listorna tas fram av revisions och konsultkoncernen Deloitte. I år tog sig 31 nya bolag in på listorna. Sju har klivit upp från Rising Stars till Fast 50.

I snitt har årets Fast 50-företag växt 1?000 procent på fem år. Det är högre än förra årets siffra, då tillväxten var drygt 900 procent. Den genomsnittliga omsättningen är dock något lägre i år, 48 miljoner kronor jämfört med 58 miljoner kronor i fjol.

Liksom tidigare år domineras listan av mjukvaru- och medicinteknikbolag. Men värt att notera är att ökningen av andelen internetföretag har fortsatt. Talande är att årets vinnare är ett sådant: Keybroker, en internetbaserad reklamrådgivare, som gått från 3 miljoner kronor till 177 miljoner kronor i omsättning på tre år. Koncentrationen av Fast 50-företagen till Stockholms- och Uppsalaområdena är fortsatt hög, mer än hälften av bolagen finns där.

Keybroker is a leading online advertising group offering campaign management and technology for the big five channels: Search, Social, Mobile, Display and Web-TV. We call this The Power of 5™. We help major advertisers with online branding, customer acquisition and retention.

Keybroker was founded in 2005 and serves more than 70 high profile clients such as American Express, eBookers and IKEA. Our clients are large online advertisers. We combine our own technology, people and methods to deliver exceptional advantage to demanding clients.

Keybroker’s main technology offerings are Keybroker RealTime Ads™ for search marketing that leads to smarter ads, smarter campaigns and more profitable online sales for online retailers, and Keybroker Social™ for Facebook advertising. Both these technologies are applications on Keybroker’s campaign management platform CampaignControl®.

The purpose of Keybroker is to produce more client value through being innovative, disruptive and making a difference. The core of our Try Us Culture is driving client results while providing a great client experience in every way. Keybroker was founded for a new media landscape and at the heart of the company is our DNA. We always challenge ourselves and the competition to deliver the best results. In short, Try Us.

www.keybroker.com