AMF

Sveriges tillväxtföretagare rankar AMF Pension i topp

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2003 10:00 CEST

Sveriges tillväxtentreprenörer rankar AMF Pension som den mest attraktiva samarbetspartnern inom kategorin försäkringsbolag, före Länsförsäkringar, SPP, Skandia och SEB Trygg.

Entreprenörsbarometern är en undersökning där tillväxtföretagare för andra året väljer de mest attraktiva samarbetspartnerna i kategorierna riskkapitalbolag, revisorer, affärsjurister, rekryteringsföretag, försäkringsbolag och banker.

De som har svarat i den här undersökningen utgör "Sveriges framtid" i näringslivet. Det är med andra ord en inflytelserik och kräsen grupp som ställer mycket höga krav på samarbetspartners. Det gör det extra roligt att få det här erkännandet, säger Ingvar Skeberg, vice VD i AMF Pension.
Tryggt, enkelt och mänskligt är hörnstenarna i vårt varumärke. Vi har under åren ansträngt oss för att leva upp till detta, internt såväl som externt. Man kan säga att utnämningen visar att vi jobbar i rätt riktning.
Entreprenörsbarometern genomfördes under februari och mars 2003 av Konsultföretaget Headworker på uppdrag av kunskapsföretaget Founders Alliance och i samarbete med Svenskt Näringsliv, SIF och Almi Företagspartners. Barometern bygger på 1004 intervjuer med entreprenörer i svenska aktiebolag som har startats under de tio senaste åren och som per november 2002 hade minst fem anställda.

Frågor som ställdes vara bland annat: "Vilket företag skulle du helst välja om du skulle köpa XX-tjänster och vilket av följande bolag skulle du helst vilja ha som delägare om du har behov av riskkapital."

Entreprenörsbarometerns rankning av försäkringsbolag 2003
1. AMF Pension
2. Länsförsäkringar Liv
3. SPP Liv
4. Skandia Liv
5. SEB Trygg Liv
6. Skandia Link
7. Handelsbanken Liv
8. Folksam Liv
9. KPA Liv
10. Nordea Liv
11. Robur Försäkring

För ytterligare frågor, kontakta Ingvar Skeberg, vice VD AMF Pension, 070-349 10 12 eller Conny Johanson, Chef Information 070-216 23 16.