eLOTS HB

Sveriges Ungdomsentreprenör 2012

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 10:26 CEST

Fryshuset korade tillsammans med sponsorer som bland annat Edelman, Bridgepoint och Almi, Sveriges Ungdomsentreprenör 2012. Vinnare blev eLOTS Christoffer Sundberg.

Prisutdelningen höll till i Stockholm när det bjöds på mat, musikunderhållning och intressanta föreläsningar. 200 inskickade bidrag blev tillslut fyra, som tillslut blev en vinnare.

I juryn satt bland annat investmentbolaget Bridgepoint, ekonomibyrån Åhnberg · Eriksson och fastighetsbolaget Kungsleden.

"Med eLOTS öppnas datorernas värld för en grupp som har stor nytta av tekniken såväl socialt som i informationshämtande syfte. eLOTS har stor utvecklings- och tillväxtpotential." - juryn

I priset ingick förutom en iPad och coaching av Bridgepoint under 2013, stöd att ta fram en grafisk profil, en revisor & jurist under 12 månader, stöd med PR från Fryshuset, övernattning på hotell & exklusiv middag!

Det finns över 1.3 miljoner människor i Sverige över 55 idag som inte vet hur man använder datorn och internet.  Trots att vi lever i ett samhälle som i stort sett bygger på teknik. I takt med detta förlitar företag sig på internettjänster trots att de äldre inte kan. Man hänger inte med och hamnar i digitalt utanförskap. eLOTS utbildar äldre i dator och internet via grupp- och privatutbildningar.