The Concept Factory AB

Sverigesatsande Mitsubishi Electric väljer The Concept Factory

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 08:42 CEST

Öresundsregionen fick ytterligare en tung spelare inom näringslivet när den japanska storkoncernen Mitsubishi Electric etablerade ett Sverigekontor för affärsområdet Factory Automation i Lund i början av året. Företaget, som hittills marknadsfört sina produkter genom återförsäljare på den svenska marknaden, är en av de globala jättarna inom automationsteknik och styrsystem med inriktning främst mot tillverkningsprocesser inom läkemedels-, förpacknings- och livsmedelsindustrin.

Nu inleds arbetet med att stärka Mitsubishi Electric som varumärke i Sverige och det prestigefyllda uppdraget att hjälpa till med detta har gått till den Malmöbaserade kommunikationsbyrån The Concept Factory.

”Vi valde The Concept Factory på grund av deras långa och gedigna erfarenhet av att arbeta med teknikföretag och deras ingående kunskap om vår målgrupp”, säger Lars Ekelund, affärsutvecklingschef för Mitsubishi Electric.

”Vi har nyligen tecknat avtal med Mitsubishi Electric och vi har i dagarna inlett vårt samarbete”, säger Joachim Lindgren, VD för The Concept Factory. ”Det är en spännande varumärkesresa vi har framför oss och den första kampanjen kommer att synas i media efter sommaren.”

Teknisk spjutspetskompetens har gjort Mitsubishi Electric marknadsledande inom flera produktområden på den tuffa japanska marknaden. Målsättningen är att nå samma position här vilket innebär att man kommer att göra stora investeringar och satsningar på den svenska marknaden.

Kommunikation som berör människor och förflyttar företag

Vi är en prestigelös samarbetspartner inom kommunikation som främst riktar våra tjänster till företag med internationell profil. Våra uppdragsgivare finns inom life science, ICT, livsmedels- & förpackningsindustrin, finans- & försäkringssektorn samt cleantech. Kännetecknande för vårt arbete är fokus på affärsnytta, starka budskap med dramaturgisk höjd och effektivt nyttjande av såväl digitala som traditionella kanaler.