Aspiro AB (publ)

Sverigetopplistan: Mest köpta ringsignaler och mobilspel under september 2005

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2005 11:45 CEST

Fem starka nykomlingar gjorde entré på topplistan för ringsignaler under september. James Blunt nådde direkt en andraplats med sin monsterhit You’re Beautiful (Warner). Eddie Meduza (Mariann) kom åter in på listan med en ny låt, klassikern Mera Brännvin. Denna månad är det pokerspelen som dominerar speltoppen, med två pokerspel som nykomlingar går direkt in på första och andra plats. Även fortsättningsvis är det mycket populärt med pusselspel som Suduko, Bubble Ducky och Connexions.

Här är de svenska mobilanvändarnas favoritringsignaler och spel i september*:

Topp 10 – ringsignaler

1. Axel Frog - Beverly Hills Cop Theme (1)
2. James Blunt - You're Beautiful (NY!)
3. Akon – Lonely (2)
4. Arash – Temptation (3)
5. Schnappi - Das Kleine Krokodil (4)
6. September – Satellites (NY!)
7. Darin - Step Up (NY!)
8. Shakira - La Tortura (8)
9. Eddie Meduza - Mera Brännvin (NY!)
10. Axel Frog – Popcorn (NY!)

Provlyssna på www.mobilehits.se eller ladda ner direkt på wap.mobilehits.se

Topp 10 – mobilspel

1. World Poker Tour (NY!)
2. Poker Trainer (NY!)
3. Sudoku Master (1)
4. Limit Texas Hold 'Em (3)
5. Beach MiniGolf (NY!)
6. Leisure Suit Larry's Pinball (4)
7. Monopoly (5)
8. Bubble Ducky (NY!)
9. Connexions (NY!)
10. Su Doku Gems (NY!)

Se hela utbudet på www.inpoc.se eller ladda ner direkt på wap.inpoc.se

* Listorna över Sveriges mest sålda ringsignaler och mobilspel avser försäljningen från Mobilehits, Inpoc, Cellus och Aspiros mediepartners såsom TeliaSonera, Tele2, 3, Halebop och MSN. Förra månadens placering inom parentes.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ann Charlotte Svensson
Informationschef
E-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com

För mer information om Aspiro, besök www.aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro säljer mobila innehållstjänster direkt till konsument i Norden, övriga Europa och Nordamerika och är marknadsledare i Norden. Aspiro erbjuder en bred portfölj av attraktiva mobila tjänster såsom spel, ringsignaler, bakgrundsbilder, filmklipp, fullskalig musik, nummerupplysning via sms, målservice etc. Den främsta målgruppen är mobilanvändare mellan 15 och 40 år. Försäljningen sker via annonsering och genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag. Användarna nås också via egna webb- och wapsidor under kända varumärken såsom Inpoc och Mobilehits. Aspiro grundades 1998 och är sedan 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget har cirka 120 medarbetare med huvudkontor i Sverige och lokala marknadskontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Spanien, Luxemburg, Estland, Lettland, Litauen och är representerade genom egen agent i USA.