Aspiro AB (publ)

Sverigetopplistan: OS-hysteri även i mobilen

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 12:58 CET

Låten Happy Birthday (Universal) med popgruppen Flipside är månadens raket, går från nionde till första plats på listan över de mest köpta ringsignalerna. James Blunt har denna månad två låtar på topplistan, med Goodbye My Lover (Warner) som nykomling. Poker är fortsatt väldigt populärt som spel till mobiltelefonen, toppar även denna månad listan över de mest köpta mobilspelen. Intresset för vinter OS visar sig även i mobiltelefonen. Det officiella OS-mobilspelet Torino 2006 lyckades under den korta OS-kampanjen ta sig in på månadens topplista.

Här är de svenska mobilanvändarnas favoritringsignaler och spel under februari 2006*:

Topp 10 – ringsignaler

1. Flipsyde - Happy Birthday (9)
2. Madonna - Hung Up (2)
3. Agnes - Right Here Right Now (1)
4. James Blunt - Goodbye My Lover (NY!)
5. James Blunt - You're Beautiful (3)
6. Black Eyed Peas - My Humps (4)
7. Eminem - When I'm Gone (NY!)
8. Bob Sinclar Ft Gary Nesta Pine - Love Generation (NY!)
9. Lena Philipsson - Han jobbar i affär (10)
10. Funtone - Polisanrop till mobilen (8)

Provlyssna på www.mobilehits.se eller ladda ner direkt på wap.mobilehits.se

Topp 10 – mobilspel

1. World Poker Tour (1)
2. Midnight Hold 'Em Poker (6)
3. Sudoku Master 2 Pro (3)
4. Limit Texas Hold 'Em (2)
5. Driver Vegas (10)
6. Kodo (NY!)
7. Torino 2006 (NY!)
8. Tetris (5)
9. Downtown Texas Hold'Em (8)
10. Tower Bloxx (NY!)

Se hela utbudet på www.inpoc.se eller ladda ner direkt på wap.inpoc.se

* Listorna över Sveriges mest sålda ringsignaler och mobilspel avser försäljningen från Mobilehits, Inpoc, Cellus och Aspiros mediepartners såsom TeliaSonera, Tele2, 3, Halebop och MSN. Förra månadens placering inom parentes.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ann Charlotte Svensson
Informationschef
E-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com

För mer information om Aspiro, besök www.aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro säljer mobila innehållstjänster till konsumenter i Norden, övriga Europa och Nordamerika och är marknadsledare i Norden. Aspiro erbjuder en bred portfölj av attraktiva mobila tjänster såsom spel, ringsignaler, bakgrundsbilder, filmklipp, fullskalig musik, nummerupplysning via sms, målservice etc. Den främsta målgruppen är mobilanvändare mellan 15 och 40 år. Försäljningen sker via annonsering och genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag. Användarna nås också via egna webb- och wapsidor under varumärken såsom Inpoc, Cellus, Mobilehits, SMS Land, Boomi och MAF. Aspiro grundades 1998 och är sedan 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget har cirka 130 medarbetare med huvudkontor i Sverige och lokala marknadskontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Spanien, Luxemburg, Estland, Lettland, Litauen och är representerade genom egen agent i USA.